اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهرداری کرج:

نگاه شهرداری به مدیریت کرج فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: نگاه ما برای اداره مطلوب شهر بیش از آن که عمرانی و اقتصادی باشد، فرهنگی است.

نگاه شهرداری به مدیریت کرج فرهنگی است

حسین امیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید فرموده‌اند، مهم‌ترین ابزار دشمنان برای منحرف کردن ذهن جوانان ما، تهاجم فرهنگی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به درستی از آرمان‌های اسلام و انقلاب خود حفاظت کنیم، باید طرح‌های غنی‌سازی فرهنگی را در دستور کار و اولویت برنامه‌های خود داشته باشیم.

* آسیب کشور از عدم توجه به فرهنگ‌سازی

این مسئول اظهار داشت: موضوع فرهنگ هیچ‌ گاه جدای از مباحث و موضوعات دیگر به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نیست و اگر در کارهای خود فرهنگ را جدا کرده و به آن بی‌توجه باشیم، آسیب‌های جدی متحمل خواهیم شد.

امیدیان با تأکید بر اینکه برای اداره هر مجموعه‌ای باید نگاه فرهنگی ثابت داشت، گفت: این نگاه باید مبتنی بر اصول و آرمان‌های ما ایرانیان مسلمان و ولایت‌مدار باشد.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی می‌خواهیم برای یک مجموعه به ویژه مدیریت شهری برنامه‌ریزی کنیم، باید در تمام برنامه‌ها و اهداف خود به موضوع فرهنگ‌سازی توجه ویژه داشته باشیم.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر این که آیا ایده فوق در اداره کلان‌شهر کرج اجرایی می‌شود، گفت: خوش‌بختانه مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج به واقعیت فوق ایمان داشته و نگاه ما بیش از آنکه اقتصادی، سیاسی و یا عمرانی باشد، فرهنگی است.

امیدیان خاطرنشان کرد: به ‌عنوان نمونه تمام طرح‌های عمرانی که در کرج اجرایی می‌شود، پیش از تصویب از نظر تأثیرات فرهنگی در جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

* اختصاص بودجه‌های ثابت فرهنگی در شهرداری کرج

وی افزود: از سوی دیگر سالانه بودجه‌های ثابت فرهنگی از سوی اعضای شورای شهر برای اداره کرج تصویب و مدیریت شهرداری آن را با اولویت‌گذاری ویژه به بخش‌های مختلف تخصیص می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در همین زمینه امسال برای هر منطقه شهرداری در کرج بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای امور فرهنگی اختصاص داده‌ایم.

امیدیان گفت: مدیران مناطق شهرداری باید حدود 60 درصد این بودجه را برای تجهیز و نوسازی اماکن فرهنگی اختصاص داده و مابقی را برای حمایت از طرح‌های فرهنگی و یا اجرای برنامه‌هایی در همین زمینه هزینه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: با این برنامه‌ریزی امیدواریم که در مدیریت کلان‌شهر بزرگی مانند کرج که به ایران کوچک معروف و دارای گرایش‌های قومی، سیاسی و اجتماعی متعدد است، موفق بوده و نقش مهمی در ترویج فرهنگ متعالی اسلامی ایفا کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول