اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار انار:

شهید مطهری الگوی مناسبی برای فرهنگیان است

خبرگزاری فارس: فرماندار انار گفت: علامه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری الگوی مناسبی برای جامعه فرهنگی و دانشگاهی است.

شهید مطهری الگوی مناسبی برای فرهنگیان است

مجید اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: همزمانی روز معلم و کارگر در اردیبهشت ماه تقارن زیبایی دارد از علم و عمل که این دو مانند بال یک پرنده هستند و او را به اوج می‌برد و ‌سال جاری که از طرف مقام معظم رهبری سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است.

وی با اشاره به نقش کم‌نظیر معلم و کارگر در تحقق این رهنمود که بر کسی پوشیده نیست، افزود: معلم و کارگر می‌توانند جامعه را به طرف خوبی‌ها پیش ببرند.

اعتمادی گفت: معلم است که می‌تواند سرمایه انسانی را طوری تربیت کند که آیندگان از این سرمایه بهره ببرند و منزلت معلم به ‌او اجازه نمی‌دهد نسبت به سرمایه‌ای که به دست او سپرده شده است، بی‌تفاوت باشد و این را از مکتب حیات بخش اسلام و پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) آموخته است، اما قدم نهادن جای پای بزرگان آسان نیست، لذا خود را فدای شاگردان می‌کند.

فرماندار انار خاطر نشان کرد: معلم مانند پدر و مادر دلسوزی است که دوست دارد همه فرزندانش ترقی کنند و قفل علم و حکمت را به خوبی بیاموزند و عملاً در زندگی به کار ببندند از این بابت است که می‌گویم کار معلم سوختن و ساختن است، خود می‌سوزد، اما نمی‌سوزاند، بلکه چراغ راه است و هدایت می‌کند، گر چه واژه معلم به تنهایی تقدس دارد، اما براساس مقتضیات زمان نقش آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد ارزشی را نباید فراموش کرد و باید انسجامی ایجاد کرد تا معلمان بتوانند نقش بی‌بدیل خود را ایفا کنند.

وی بیان داشت: اگر ما در بعضی از علوم به جایی رسیده‌ایم و در جهان به طور جدی مطرح هستیم، باید مدیون معلمان عاشقی باشیم که شبانه‌روز برای عزت و سربلندی کشور عزیزمان ایران اسلامی تلاش کردند تا تحقق و پژوهش با راهنمایی معلمان جایگاه پیدا کرد.

اعتمادی عنوان کرد: علم و عمل به هم پیوسته‌اند و نگاه خلاقانه معلمان و استادان بود که زمینه رشد را برای جوانان به ارمغان آورد، لذا سازمان‌های حمایت کننده از معلمان و استادان نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و باید بستر آموزش و پرورش و تحقیق و پژوهش و اختراع و خلاقیت و ... را برای معلمان و استادان و جوانان و نوجوانان فراهم کنند.

 وی اذعان داشت: معلمان امروزه به معنای واقعی معلم و مربی هستند و به آن چه می‌گویند، اعتقاد دارند که مدیون خون شهدا هستیم به ویژه شهادت علامه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که الگوی مناسبی برای جامعه فرهنگی و دانشگاهی است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول