اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع):

فرهنگ بسیجی باید تبیین شود / شهادت نقطه اوج انسانیت است

خبرگزاری فارس: فرمانده دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: فرهنگ بسیجی باید از سوی علماء، ‌فضلا و مسئولان و مدیران کشور تبیین شود.

فرهنگ بسیجی باید تبیین شود / شهادت نقطه اوج انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سردار مهدی صباغ در سومین یادواره 22 شهید روستای جزن که به همت بسیج جوادالائمه(ع) و حضرت معصومه(س)‌ روستا برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ شهادت میراث گران‌بهای دین و ره‏آورد بی‏نظیر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: فرهنگ نورانی شهادت مقوله پیچیده و پر راز و رمزی است که مجاورت قبیله سرخ‏پوشان عشاق جهان با آن دیرینه است.

فرمانده دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: این فرهنگ نامنتاهی، ‌والاترین و مقدس‏ترین مدرسه انسان‏سازی بوده و موجب حرکت دیرپای تاریخ در رشد و ارتقای جامعه و نسل‏های متفاوت بشری است.

صباغ با بیان اینکه تحقق آرمان‏های بشری و اعتلای انسانی در عرصه‏های زندگی و نگاه انسان‏ها متفاوت است، افزود: شهادت زیباترین سرود هستی و وجه متمایز زندگی انسان‏هایی است که فراز بلند تاریخ بشری را به نظاره می‏نشینند.

فرمانده دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: معانی بلندی که فراروی انسان‏های متعهد قرار می‏گیرد با شهادت کامل شده و چون سالک این طریق شهید می‏شود، بر تارک حیات جاوید هستی منزل می‏گزیند و اینان به فرموده قرآن کریم "خود" را با "خدا" معامله می‏کنند.

صباغ اضافه کرد: سرنوشت مجاهدان، آزادگان و ایثارگرانی که برای خدا گام برمی‏دارند، جز آفتاب حقیقی و نور مطلق نیست و چراغی که می‏افروزند تا ابد خاموشی ندارند.

وی فرهنگ بسیجی را معجون ایثار، خدمت حزب‏اللهی، و جانبازی و شهادت عنوان کرد و افزود: این فرهنگ گوش‏نواز باید از سوی علماء، ‌فضلا و مسئولان و مدیران کشور تبیین شود.

فرمانده دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: فرهنگ شهادت میراث گرانبهای دینی و ره‏آورد بی‏نظیر انقلاب اسلامی است که آموزه‏های آن را معلم بزرگ و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مطرح و ترویج کرده و در تثبیت و تعمیق آن نیز همت فراوانی را مبذول کرده‏اند.

وی افزود: امروز نیز حضرت آیت‏الله امام خامنه‏ای به پیگیری و تعمیم آن ارزش‏ها و مبانی اصرار می‏کنند.

صباغ گفت: شهید آمیزه‏ای از آرمان، عمل و ایثار است و بدون این سه عنصر هیچ حرکت تکاملی تحقق نمی‏پذیرد و کاروان انسانیت نمی‏تواند قدمی به سمت قله فضیلت و کمال بردارد.

صباغ، شهادت را بالاترین فرهنگ‏ها و ارزش‏ها دانست و افزود: در میان انواع مرگ‏ها هیچ‏کدام را نمی‏توان با شهادت همانند دانست، چرا که هیچ مرگ مظلومانه و فداکارانه‏ای را نمی‏توان هم‏سنگ شهادت تلقی کرد، شهادت نقطه اوج مقام انسان و نزدیک‏ترین موقعیت او به جوار رحمت خدای متعال است.

توزیع بسته‏های فرهنگی در این یادواره و برپایی نمایشگاه کتاب و غرفه‏های دفاع مقدس و جنگ نرم از دیگر اقدامات انجام شده بود و در پایان این مراسم از خانواده‏های معظم شهدا قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول