اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

بیداری‌های اسلامی بر‌اساس اعتقادات دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیداری‌های اسلامی در دنیا بر‌اساس اعتقادات دینی مسلمانان است.

بیداری‌های اسلامی بر‌اساس اعتقادات دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای دهه فجر که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تعهد شرکت مردم در مراسم‌های مذهبی در سراسر دنیا همانند کشور ایران نیست.
وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در دیگر کشورها که مانند زلزله‌ای آرام آرام پس لرزه‌هایی را به دنبال دارد، افزود: این بیداری اسلامی است نه مسلمین و با توجه به شعارهایی که در تظاهرات‌های خود سر می‌دهند خواستار حاکمیت بر مبنای اسلامی هستند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اینکه برخی مانور می‌دهند که عده‌ای از مسلمان‌ها در برخی از کشورهای اسلامی این بیداری را راه‌اندازی کرده‌اند و در واقع  این سر و صداها همیشه در این کشورها وجود دارد، با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب روشن کننده این است که این بیداری‌های اسلامی بر اساس اعتقادات دینی است.
وی اضافه کرد: حدود 30 سال پیش ایران از این خواب بیدار شد و جهانیان به دنبال این بودند که ببینند آیا با این اتفاقی که در ایران افتاده می‌تواند روی پای خود بایستد یا نه؟
حجت الاسلام ارزانی علامت دیگری از بیداری اسلام را این گونه عنوان کرد و بیان داشت: به گزارش غرب نخستین و بالاترین دین در دنیا را دین اسلام با نگرش شیعی دارد.
وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: تبلیغی می‌تواند موثر باشد که در چهار حوزه ایده‌ها و آرمان‌ها، رفتارها و عملکردها، توانمندی‌ها و استعدادها و فرصت‌ها و محیط‌ها باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عرفان اسلامی را عرفان خاموشی ندانست و تاکید کرد: عرفان حسینی بالاترین عرفان است که با فلسفه اسلامی و نگرش شیعی در دنیا حرف نخست را می‌زند، همان گونه که پس از سال‌ها مرحوم ملاصدرا و علامه طباطبایی در بسیاری از حوزه‌های سیاسی و اجتماعی کلان دنیا مطرح هستند.
وی با اشاره به هفته وحدت و مباحث وحدت‌گرایی اظهار داشت: منظور از وحدت در کدام حوزه‌ی ایدئولوژیک، تاکتیکی و استراتژیکی است، که امام خمینی (ره) فرمودند وحدت ما وحدت ایدئولوژیک در اهل سنت نیست.
حجت‌الاسلام ارزانی با ادامه این مطلب که وحدت در حوزه تاکتیک هم نیست، بیان داشت: این همان سیاست کثیف است، اگر بر اساس تاکتیک باشد، سیاستی که بر کشور ما حاکم است بسیار ارزش دارد چرا که هنوز بر مبانی پایه‌گذاری امام خمینی (ره) قرار دارد.
وی افزود: وحدت در حوزه استراتژیک به این معنا است که اعتقاد اهل سنت در حوزه وحدت محترم هستند، اما اگر در حوزه عمل با هم متحد شده و حمیت واحد را در مقابل دشمن مشترک به کار گیریم تعریف صحیحی پیدا می‌کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ما دو سبک زندگی را از امام حسین (ع) آموختیم، گفت: یا که دین مدار باشیم و بر اساس آن عمل کنیم یا حریت مدار و آزاده چرا که مبانی اخلاقی در آن حاکم است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول