اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان:

اعتقادات دینی مردم مشارکت ارزشی با پلیس است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: اعتقادات و باورهای دینی مردم در ماه مبارک رمضان یک نوع مشارکت ارزشی و اعتقادی با ماموران نیروی انتظامی است.

اعتقادات دینی مردم مشارکت ارزشی با پلیس است
وجیه‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کاهش میزان جرایم در ماه مبارک رمضان در هر سال مشاهده می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اجرای برنامه‌های مختلف شاهد کاهش جرایم در استان هستیم.
وی با بیان اینکه مردم به دلیل داشتن اعتقادات دینی و معنوی و به دلیل روز ه بودن از بسیاری از جرایم چشم پوشی کرده و کمتر دچار خطا می‌شوند، افزود: مردم نگاه ویژه‌ای به این ماه داشته و از ارتکاب به جرایم خود داری می‌کنند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش جرایم بوده و در این ماه مردم کمتر به قوانین و مقررات بی توجهی کرده و حقوق مردم را تضییع می‌کنند.
وی بیان داشت: اعتقادات و باورهای دینی مردم در ماه مبارک رمضان یک نوع مشارکت ارزشی و اعتقادی با ماموران نیروی انتظامی است و این مشارکت نیز موجب کاهش وقوع جرایم در جامعه می‌شود.
موسوی با بیان اینکه درصد کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان برحسب نوع جرم متفاوت است، یادآورشد: برخی از جرایم با کاهش بیشتر و برخی دیگر نیز با کاهش کمتری مواجه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: برنامه ضیافت قرآن کریم هر روز در دو بخش تفسیر و قرائت در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان و همه شهرستان‌ها و اماکن انتظامی برای کارکنان برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان از اجرای طرح ویژه در سراسر استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح با عنوان ضیافت، امنیت و مشارکت در 30 روز با 30 سخنران در مساجد استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح 30 سخنران در نمازهای ظهر و مغرب در مساجد حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: کارشناسان نیروی انتظامی ضمن سخنرانی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می‌شوند.
موسوی افزود: کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مساجد استان ضمن تشریح آسیب‌های اجتماعی و جرایم مردم را با فعالیت‌های نیروی انتظامی آشنا کرده و راهکارهای کارشناسی خود را ارائه می‌کنند.
وی از برگزاری مسابقه با توجه به محورهای سخنرانی کارشناسان در مساجد خبر داد و گفت: سه سئوال از محورهای سخنرانی در هر مسجد برای شرکت کنندگان در نماز جماعت طرح شده و به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان از موتورسواران خواست تا با مردم مدارا کرده و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی زمینه مزاحمت برای مردم و همشهریان ایجاد نکنند.
وی با ابراز ناخرسندی از ایجاد آلودگی‌های صوتی توسط برخی موتور سواران بیان داشت: موتورسوران با رعایت حال مردم روزه‌دار از لایی کشیدن و انجام حرکت‌های نمایشی و خطرناک خود داری کرده و به آزار مردم نپردازند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول