اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

روحانیت مرزبان اعتقادات و ارزش‌های دینی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت مرزبان اعتقادات و ارزش‌های دینی در جامعه است.

روحانیت مرزبان اعتقادات و ارزش‌های دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش پیام رسانان نهضت حسینی در یزد، روحانیت را پرچمدار نهضت عاشورا دانست و اظهار داشت: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای روحانیت به شمار می‌رود و این قشر باید از این فرصت برای جذب هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان به اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ عاشورا استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: روحانیت همواره مرزبان اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و دینی بوده و این قشر از مدافعان اسلام و ارزش‌های الهی به شمار می‌روند.
خاتمی با بیان اینکه امروز دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تضعیف روحانیت و حذب آنها از سیاست هستند و تلاش می‌کنند آنها را تنها به امور دینی معطوف کنند، عنوان کرد: روحانیت باید در این عرصه هوشیارانه عمل کند و اجازه ندهند دشمنان آنها را خانه‌نشین کنند.
امام جمعه موقت تهران با تشریح وظایف روحانیت خاطرنشان کرد: دشمن امروز از ابزار قدرتمندی همچون ترویج فرقه‌های نوظهور استفاده می‌کند و وظیفه روحانیت است که در این عرصه با هوشیاری و درایت تمام وارد عمل شود.
خاتمی با بیان اینکه روحانیت باید رسالت و ماموریت اصلی خود را بداند با چشم بینا و قلبی بصیر در مسیر تحقق اهداف و ماموریت‌های خود گام بردارد، عنوان کرد: رسالت روحانیت این است که با همدلی و همکاری برای پاسداری از اهداف نظام، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف حضوری تاثیرگذار و مستمر داشته باشند.
وی با بیان اینکه روحانیت باید در عین حال انتقادپذیر نیز باشد، تصریح کرد: انتقادات باید به نحوی مطرح شود که اصل نظام و اصل اسلام زیر سئوال نرود.
خاتمی تاکید کرد: روحانیت نیز باید واقع‌بین باشد و ضعف‌ها را بشناسد و در راه برطرف کردن آنها گام بردارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: روحانیت نباید نسبت به مسائل نظام بی‌تفاوت باشد بلکه باید همواره حمایت قطعی خود را از اسلام و ولایت‌فقیه اعلام کند و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.
خاتمی همچنین با اشاره به به در پیش رو بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نقش روحانیت را در این زمینه بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و بیان کرد: هوشیاری و بیدار کردن مردم از وظایف اصلی روحانیت است.
وی تاکید کرد: روحانیت باید علاوه بر آنکه مردم را به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت می‌کند، راه صحیح را نیز برای آنها روشن کند اما باید مراقب باشد وارد جریانات سیاسی نشود.
به گزارش فارس، همایش پیام‌رسانان نهضت حسینی با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی و روحانیون در آستانه ماه محرم در مسجد حظیره یزد برگزار شد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول