اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌ ورزش‌های همگانی استان اصفهان:

بازی‌های رایانه‌ای کودکان را به فقر حرکتی دچار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌ ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: اکثر کودکان به دلیل اینکه مدام مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند به فقر حرکتی دچار شده‌اند.

بازی‌های رایانه‌ای کودکان را به فقر حرکتی دچار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نوربخش باقری در همایش گل‌بازی کودکان که به مناسبت روز کودک و تربیت‌ بدنی در باغ غدیر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: برای کشاندن خانواده‌ها به ورزش، هر هفته پیاده‌روی‌های مناسبتی برگزار می‌کنیم.
وی افزود: از دیگر اهداف این کمیته وارد کردن خانواده‌ها به طبیعت به واسطه ورزش و دور کردن آنها از استرس و فقر حرکتی است و هدایای تدارک دیده شده در این برنامه‌ها نیز بهانه‌ای برای ایجاد نشاط بیشتر از طریق شرکت در برنامه‌های ورزشی است.
رئیس هیئت‌ ورزش‌های همگانی استان اصفهان درباره نامگذاری 22 مهر به نام روز کودک و تربیت‌ بدنی بیان کرد: 16مهرماه روز جهانی کودک است و از 26 مهر نیز هفته تربیت بدنی آغاز می‌شود، بنابراین در کمیته ورزش‌های همگانی تصمیم بر آن شد که روز 22 مهرماه به نام روز جهانی کودک و تربیت‌ بدنی نامگذاری شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته بازی‌های کودکان از جمله مهمترین کمیته‌های ورزش همگانی استان است، تاکید کرد: اگر کودکان به حیطه ورزش وارد شوند پدرها و مادرها نیز به این کار تشویق می‌شوند، بدین منظور از بین 22 کمیته ورزش‌ همگانی یک کمیته مجزا را به کودکان اختصاص دادیم.
باقری ادامه داد: قصد داریم با ادامه دادن برپایی این همایش‌ها، جمعه خانواده‌ها را به روزی برای ورزش تبدیل کنیم و در راستای تشویق کل خانواده‌ها به ورزش در حال برنامه‌ریزی هستیم.
وی درباره دیگر برنامه‌های هیئت ورزش‌های همگانی نیز گفت: در طول هفته تربیت بدنی و در روز 29 مهرماه برنامه کوه‌گشت صفه با محوریت دانش‌آموزان و با مشارکت مردم ورزش دوست اصفهان برپا می‌شود و در حاشیه آن همایش دوچرخه‌سواری نیز برگزار و برنامه‌های ویژه پرواز مدل‌های هلی‌کوپتر نیز به اجرا در می‌آید.
رئیس هیئت‌ ورزش‌های همگانی استان اصفهان درباره همایش گل‌بازی نیز تصریح کرد: زمانی که کودکان به طبیعت وارد می‌شوند تمایل به بازی با چیزهای طبیعی را دارند، ضمن اینکه دوست دارند از دغدغه‌ها دور شوند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ساده‌ترین ابزار طبیعت را برای بازی در اختیار آنها قرار دهیم.
وی ادامه داد: اکثر کودکان به دلیل اینکه مدام مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند به فقر حرکتی دچار شده‌اند اما جاذبه این‌گونه همایش‌ها می‌تواند بچه‌ها را با ورزش‌هایی که در رشد فیزیکی آنها دخیل است آشنا و از لحاظ روحی به آنها آرامش دهد.
باقری درباره اهمیت ورزش برای کودکان تاکید کرد: اگر کودکانی که در سن رشد هستند ورزش را به‌عنوان رکن اصلی در زندگی بپذیرند در آینده جوانانی سالم خواهیم داشت که راه‌های صحیح پر کردن اوقات فراغت را به درستی آموخته‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول