اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر قزوین:

فرهنگ غرب در برخی از بازی‌های کودکان نفوذ پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برگزاری جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی کودکان توسط شهرداری قزوین یکی از اقدامات زیربنایی برای ترویج فرهنگ اسلامی در راستای تربیت فرزندان است که باید به صورت هدفمند دنبال شود.

فرهنگ غرب در برخی از بازی‌های کودکان نفوذ پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین محمد خورشیدی با بیان اینکه یکی از قشرهای مهم جامعه کودکان هستند، اظهار کرد: در دوران کودکی فرهنگ اسلامی را به وسیله بازی و سرگرمی‌های درست باید به کودکان انتقال داد و برگزاری این جشنواره مهم یکی از کارهای زیربنایی است که فرهنگ اسلامی را به کودکان که نسل آینده جامعه هستند انتقال داد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته، تأثیر مهمی در جذب گردشگر به قزوین دارد، توضیح داد: قزوین یکی از استان‌هایی است که آثار تاریخی بسیار مهمی دارد اما متأسفانه در معرفی این آثار در چند سال گذشته کوتاهی شده است و این موضوع باعث شده ما در جذب گردشگر عقب بمانیم.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین و میراث فرهنگی در چند سال گذشته برای شناساندن قزوین و در کنار آن جذب گردشگر برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم این برنامه‌ها به صورت هدفمند ادامه پیدا کند.

خورشیدی افزود: برگزاری این جشنواره با کیفیت بالا می‌تواند قزوین را به خوبی معرفی کرده و آثار اجتماعی، فرهنگی و تاریخی شهر قزوین که همیشه گمنام بوده را به همه مردم و حتی قزوینی‌ها به خوبی شناساند.

وی بیان کرد: آثار تاریخی قزوین حتی برای خود قزوینی‌ها شناخته شده نیست و برگزاری این جشنواره یکی از برنامه‌های خوبی است که می‌توان با جذب گردشگر، قزوین را معرفی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین با اجرای پروژه‌های مهم و برگزاری این نوع برنامه‌ها حرکت‌های خیلی خوبی برای معرفی قزوین به عنوان یک شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی شروع کرده است و دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان اوقاف، اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی و میراث فرهنگی هم باید در این زمینه گام‌های خوبی بردارند تا در کنار یکدیگر بتوانند به هدف اصلی برسند.

وی اضافه کرد: برگزاری این نوع جشنواره باعث می‌شود نواقص موجود در معرفی قزوین و جذب گردشگر تکمیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر قزوین از برگزاری این نوع برنامه‌ها که به صورت هدفمند دنبال می‌شود حمایت خوبی می‌کند، گفت: شورای اسلامی شهر قزوین امسال در برگزاری این جشنواره توصیه کرده است که در این جشنواره، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی با شیوه‌های متنوع و شاد به کودکان انتقال داده شود و به صورت هدفمند دنبال شود و قطعا شورای شهر در برگزاری این نوع جشنواره‌ها حمایت می‌کند.

وی به برگزاری این جشنواره در سال گذشته اشاره و بیان کرد: در سال گذشته اسباب‌بازی‌های اصیل ایرانی به خوبی معرفی نشده بودند که امیدواریم امسال این ضعف تقویت شده باشد چراکه باید به دنبال معرفی بازی‌ها و سرگرمی‌های باشیم که بتوانیم از این طریق به کودکان فرهنگ اسلامی را با فضاهای شاد و متنوع انتقال دهیم.

خورشیدی تأکید کرد: امسال باید در این جشنواره تفاوت اثرات فرهنگ غرب و فرهنگ اسلامی را در بازی‌های کودکان که تأثیر مهمی در تربیت آنها دارد به صورت کارشناسانه برای والدین مقایسه شود تا والدین آگاهی خوبی در این زمینه داشته باشند.

خورشیدی با اشاره به بازی کودکان در گذشته و امروز گفت: بازی کودکان دیروز هدف‌دار و سالم بود و بازی‌های کودکان دیروز هم فکری و هم ورزشی بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بازی‌های همچون چوپان بازی، خاله بازی کودکان دختر و معلم بازی از بازی‌های کودکان دیروز بود که باید این بازی‌ها جایگزین برخی از بازی‌های امروز که انحراف غرب در آن دیده می‌شود، شود.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز فرهنگ غرب در برخی از بازی‌های کودکان نفوذ پیدا کرده است و این برای کودکان امروز ما خطرناک است که باید برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بازی‌های کودکان امروز شود و برگزاری این نوع جشنواره‌ها اقدامات خوبی در این زمینه است.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل اسلامی را به کودکان امروز انتقال دهیم و نگذاریم فرهنگ غرب به بازی کودکان امروز نفوذ کند.

انتهای پیام/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول