اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان کرمانی خبر داد:

راهیابی فیلم «بازی کودکان» به جشنواره رشد

خبرگزاری فارس: کارگردان و فیلمنامه‌نویس کرمانی گفت: فیلم «بازی کودکان» به بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی رشد راه یافت.

راهیابی فیلم «بازی کودکان» به جشنواره رشد
حمید عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فیلم «بازی کودکان» به بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی رشد راه یافت.
عسکری خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تهیه‌کننده فیلم مستند 34 دقیقه‌ای بازی کودکان است.
وی با بیان اینکه تصویربرداری این مجموعه 12 روز صورت گرفت، بیان داشت: مراحل فنی فیلم بازی کودکان سه هفته به طول انجامید.
عسکری افزود: در فیلم مذکور به تأثیر نقش و جایگاه بازی در دنیای کودک و نوجوان پرداخته شده است.
وی با اشاره به بازسازی تعدادی از بازی‌های قدیمی در فیلم بازی کودکان تصریح کرد: در این فیلم به بازی‌های رایانه‌ای پرداخته شده است.
عسکری از به تصویر کشیدن بازی‌های محلی در مکان‌های تاریخی کرمان از جمله کنار صندل جیرفت، ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و ارگ راین خبر داد و افزود: در این فیلم سعی شده، معرفی مناسبی از استان کرمان صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در فیلم «بازی کودکان» تعدادی از مجرب‌ترین صاحب‌نظران حوزه کودک و نوجوان حضور دارند و به ارائه نظرات خود می‌پردازند.
عسکری از راهیابی فیلم «بازی کودکان» به بخش جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی رشد خبر داد و بیان کرد: فیلم مذکور یک آیتم نمایش دارد که لیدا رضوی و نونا شمس در این آیتم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
وی با بیان اینکه 13 بازی‌ محلی بچه‌های کرمان در قالب یک فیلم مستند تهیه و تولید می‌شود، اذعان کرد: در مرحله نخست این فیلم که به‌ صورت فیلم داستانی است، پس از انتخاب بچه‌ها و مکان‌ها، نمابه‌نمای این بازی‌ها بازسازی می‌شود.
عسکری با اشاره به اینکه این مجموعه به ‌صورت گزارشی نیست و تولید فاخر مد نظر قرار دارد، تصریح کرد: فیلم بازی‌های محلی بچه‌های کرمان محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای مرکز کرمان است و در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای تهیه و تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 70 تا 80 بازی محلی در استان کرمان وجود دارد که مختص این خطه است و در مناطق دیگر کشور دیده نمی‌شود.
عسکری گفت: اولویت انتخاب بازی‌ها در فیلم مذکور با بازی‌های ویژه استان کرمان چون «کوکو خراب»، «اوسای زنجیرباف» و «دسمالو پشت سر کی بندازم» بوده است.
وی بیان کرد: تصویربرداری فیلم بازی‌های محلی بچه‌های کرمان در مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود.
عسکری با اشاره به اینکه فیلم بازی‌های محلی بچه‌های کرمان در مرحله پیش‌تولید است، گفت: برای تصویربرداری این مجموعه 45 روز در نظر گرفته شده است و دو ماه نیز مراحل فنی و تولید فیلم به طول می‌انجامد.
وی تصریح کرد: در فیلم بازی‌های محلی بچه‌های کرمان، کودکان بومی منطقه‌های مختلف استان کرمان بازی‌ها را انجام می‌دهند و بازیگری می‌کنند.
عسکری بیان کرد: یکی از بچه‌های بومی به عنوان راوی فیلم انتخاب می‌شود که منطقه و یک بازی قدیمی را به طور کامل معرفی می‌کند.
عسکری با بیان اینکه در فیلم بازی‌های محلی بچه‌های کرمان به انواع مختلف بازی‌های دخترانه و پسرانه پرداخته می‌شود، تصریح کرد: توجه به فرهنگ بومی، گویش، پوشش و موسیقی محلی مناطق مختلف در دستور کار ساخت این فیلم قرار دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول