اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

دخل و تصرف در محیط زیست مازندران بیشتر مشاهده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: دخل و تصرف در محیط زیست مازندران به دلیل وجود عرصه‌های جنگلی بیشتر مشاهده می‌شود.

دخل و تصرف در محیط زیست مازندران بیشتر مشاهده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هرمز محمودی‌راد ظهر امروز در همایش مدیریت صحیح پسماند و صیانت از محیط زیست که در سالن سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد با بیان اینکه موضوع حفاظت و نگهداری از محیط زیست مختص نسل  کنونی نیست و باید به نسل‌های بعدی نیز آموزش داده شود، اظهار داشت: برپایی همایش زمین پاک گامی برای اتخاذ تدابیر جدی برای پاکیزه داشتن محیط زیست است.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی با تغییر الگوی مصرف بشر روبه رو هستیم که برای رفاه حال خود دست به فعالیت‌هایی می‌زنند که با سیستم جغرافیایی زمین تناسب ندارد.

این مسئول به قابل جبران بودن دخل و تصرف بشر به محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: روزی که بشر و طبیعت با هم زندگی می‌کردند هر دخل و تصرفی تا حدودی قابل جبران بود، ولی با تغییر روند زندگی این دخالت‌ها به محیط زیست  به صورت بحرانی جبران ناپذیر ضربه وارد می‌کند.

محمودی‌راد اضافه کرد: دخل و تصرف در محیط زیست مازندران به دلیل وجود عرصه‌های جنگلی بیشتر مشاهده می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران به مقوله پسماند که بیشترین معضل زیست محیطی در مازندران است اشاره کرد و یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا باید جدی گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه زباله تولید هر خانه است، خاطرنشان کرد: وقتی با نامهربانی پسماندهای مصرفی خود را در بیرون خانه می‌گذاریم انتظار داریم تا کارگران به بهترین نحو در رفع معضل زباله همت کنند.

وی در پایان اذعان داشت: برای داشتن زمین پاک باید نگاهی جمعی داشته باشیم تا در شان استان از محیط زیست حفاظت شود.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول