اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس:

خطر خانه‌ماندن نوجوان بیش از کوچه‌رفتن است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: پیش از این خانواده‌ها نگران به کوچه‌رفتن فرزندان خود بودند در حالی که این روزها باید مراقب خانه‌ماندن فرزندان بود.

خطر خانه‌ماندن نوجوان بیش از کوچه‌رفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس ظهر امروز در جمع مربیان کارکنان و مدیران مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اظهار داشت: بیش از 900 سایت مقابله با دین و ترویج بی‌بند و باری شناسایی شده و در برخی از این تارنماها چگونگی برقراری ارتباط جنسی با محرم به نوجوان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: دیده می‌شود که برخی پدران و مادران متدین و مقید به دلیل ناآشنایی با تکنولوژی نمی‌توانند ردپای فرزند خود را در فضای دیجیتال دنبال کنند و این امر می‌تواند مسائلی را برای آن‌ها به وجود آورد که خوشایند نیست.

خوشنویس خاطرنشان کرد:  در سال 86 شورای فرهنگ عمومی این استان از مراکز و دفاتر مشاوره‌ای و روان‌شناختی درخواست کرد که عمده معضلات مراجعان را دسته‌بندی و ارسال کنند.

این مسئول فرهنگی  افزود: در این گزارش‌های جمع‌آوری شده به چند مورد اشاره شده بود که از آن جمله می‌توان به پایین بودن آستانه تحمل مردم استان فارس نسبت به شاخص‌های استاندارد اشاره کرد به نحوی که فاصله بین تصادف و دست به یقه‌شدن یا فاصله بین یک جر و بحث خانوادگی و راهی دادگاه خانواده شدن بسیار قابل تامل به نظر می‌رسید.

مورد دیگری که حجت‌الاسلام خوشنویس به آن اشاره کرد بالا بودن میزان طلاق عاطفی در این استان بود و اینکه بسیاری از زوج‌ها در این استان هم‌سقف و هم‌سفره هستند اما برای یکدیگر بی‌تاب نمی‌شوند و از تنها بودن لذت می‌برند.

به گفته خوشنویس روند رو به رشد طلاق عاطفی برای تمام کسانی که به نحوی وظایف فرهنگی دارند زنگ خطر را به صدا در آورده چرا که چنین خانواده‌هایی بیش از دیگران در معرض آسیب‌های اجتماعی و خطر فروپاشی هستند.

این مسئول فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود میزان خودکشی زنان استان فارس در گزارش سال 86 را نگران کننده خواند به نحوی که در یک روستا با 200 خانوار، خودکشی در 50 خانواده اتفاق افتاده بود.

وی افزود: وب‌گردی آلوده در گزارش آن سال یکی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت به نحوی که این آمار در میان دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی این استان بسیار نگران‌کننده بود.

خوشنویس بیان داشت: همان زمان برخی مسئولان به دیوار الکترونیک به عنوان راهی برای مقابله با وب‌گردی آلوده اعتقاد داشتند در حالی که اگر این گرایش به نحو ریشه‌ای در مقاطع سنی پایین اصلاح نشود باز نیز به طریقی دیگر با استفاده از فیلترینگ یا استفاده از فیلم‌ها و الواح فشرده گریبان نوجوان ما را می‌گیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف استان فارس اضافه کرد: برخی برای حل معضل بدحجابی پیشنهاد می‌کنند که با بیرون آوردن تمام سربازان از پادگان‌ها و دستگیری گسترده سرتاسری ظرف 10 روز بدحجابی از کشور جمع شود در حالی که این برخوردها تنها ظاهر یک معضل فرهنگی را اصلاح می‌کند و ریشه آن تا سال‌ها باقی مانده و به صورتی دیگر از جایی بیرون می‌زند.

وی بیان کرد: حل معضلات فرهنگی نیازمند بررسی دقیق و راهکارهایی از جنس فرهنگ است و به وسیله اعمال جبر و نظامی‌گری نمی‌توان چنین مسائلی را حل کرد چنانکه گفته‌اند کار فرهنگی با سرهنگی پیش نمی‌رود.

خوشنویس اظهار داشت: خانواده‌ها باید آموزش‌هایی را در زمینه استفاده از تکنولوژی ببینند تا بتوانند پا به پای نوجوان و جوان خود از او محافظت کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که به صورت آزاد از ماهواره استفاده می‌کنند مطمئن باشند که برای آن‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید، چنانکه در تحقیقات نشان داده شده که میزان اعتماد متقابل در همسرانی که از شبکه‌های نامناسب استفاده می‌کنند به شدت پایین می‌آید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس برای برانگیختن حساسیت خانواده‌ها به آلودگی فضای دیجیتال از سایت‌های ترویج همجنس‌گرایی سخن گفت و ادامه داد: در استان خودمان دو آقا را در شب ازدواج‌شان با یکدیگر دستگیر کردند که یکی از آن‌ها با لباس عروس بود و از اینکه بهترین شب زندگی‌اش مختل شده شکایت می‌کرد.

وی با بیان این مقدمات بر لزوم حضور قوی‌تر جریان‌های دینی در فضای وب تاکید کرد و در این زمینه از جنبش کامنت‌گذاری بر علیه سایت‌های مخرب به عنوان یک فعالیت موفق نام برد. 

خوشنویس در همین زمینه پیشنهاد کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان فعالیت و حضور قوی‌تری در عرصه دیجیتال داشته باشد و جبهه مقابله با جنگ نرم را یاری کند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول