اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان خبر داد

شناسایی گلوگاه فساد اداری در ادارات زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: گلوگاه‌های فساد اداری در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان زنجان شناسایی می‌شود.

شناسایی گلوگاه فساد اداری در ادارات زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام جلیل‌خانی در کار گروه صیانت از حقوق شهروندان بررسی مستمر سلامت نظام اداری یکی از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها در حمایت از حقوق شهروندان محسوب می‌شود، گفت: کارشناسی و شناسایی گلوگاه‌های فساد در 50 دستگاه اجرایی در استان زنجان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امور کارشناسی مربوط به 20 دستگاه اجرایی دیگر در زمینه شناسایی گلوگاه فساد صورت گرفته است، اضافه کرد: این طرح در ارتقا سلامت محیط اداری و پیشگیری از فساد در دستگاه‌های اجرایی موثر است.

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در استان زنجان، تصریح کرد: در این راستا چهار تیم در قالب‌های تولیدی، زیربنایی، آموزشی و بیمه و بانک فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه هر گروه در قالب تیم‌های سه نفره به منظور ارزیابی طرح تکریم ارباب رجوع بر 17 دستگاه نظارت داشتند، ادامه داد: در مجموع 61 مراجعه حضوری در این راستا صورت گرفت.

جلیل‌خانی با اشاره به اینکه نمایندگان اعزام شده به دستگاه‌های اجرایی الزامات طرح مذکور را بازبینی و ارزیابی می‌کردند، یادآور شد: با بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، پیشنهاداتی به دستگاه‌ها ارائه می‌کردند که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.

وی به نظارت بر اماکن عمومی ارائه دهنده خدمات نیز اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نظارت بر اماکن دولتی در سال آینده با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با بیان اینکه طرح سنجش نظارت نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان زنجان صورت گرفته است، تصریح کرد: در این راستا 7 هزار و 236 ارباب رجوع فرم‌های رضایت‌سنجی به صورت مصاحبه‌ای را تکمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه میزان رضایت مردم از اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی 74.50 درصد اعلام شده است، ادامه داد: میزان رضایت مردم از شیوه اطلاع رسانی درباره ارائه دهنده خدمات 76 درصد است.

جلیل‌خانی با بیان اینکه میزان رضایت ارباب رجوع در زمینه اطلاع رسانی زمان مراجعه مردم 74 درصد است، خاطر نشان کرد: رضایت ارباب رجوع بر اساس فرم‌های نظرسنجی در زمینه مراحل انجام کار نیز 71 درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد اعتماد مراجعان به کارکنان بر اساس فرم نظرسنجی رضایت ارباب رجوع، 77 درصد عنوان شده است، اضافه کرد: میزان رضایت از رفتار کارکنان نیز 79 درصد گزارش شده است.

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان به نظرسنجی از ارباب رجوع 49 دستگاه اجرایی که مراجعان بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشتند، تصریح کرد: در این طرح 339 واحد اجرایی استانی و شهرستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی همچنین به توزیع فرم نظرسنجی در زمینه فضا و تجهیزات فیزیکی، فضای اداری، محل استقرار ارباب رجوع و پاکیزگی فضای اداری اشاره کرد و گفت: میزان رضایت ارباب رجوع از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه 76 درصد اعلام شده است.

جلیل‌خانی همچنین با اشاره احصا قوانین زائد در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان و آسیب‌شناسی و نقاط ضعف در قوانین، اظهار کرد: در این راستا کارشناسان استان زنجان 12 صفحه به مرکز ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول