اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

تامین آب شرب روستایی اقدام فوری ماست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: تامین آب شرب روستاییان تا آغاز تابستان اقدام فوری ما به شمار می‌رود.

تامین آب شرب روستایی اقدام فوری ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روستای کهران خلخال اظهار داشت: مهم‌ترین معضل و مشکل روستاییان ما در حوزه تامین آب شرب و زیر‌ساخت‌های راه است که امسال هم در تزریق بودجه باقیمانده سال 90 و هم اولویت برنامه‌ریزی سال 91 رفع این دغدغه‌ها مقدم بر سایر امور است.

وی با یادآوری اینکه در مناطقی که با مشکل آب شرب روبرو هستند تانکر‌های آبرسانی این کار را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: با این تدبیر انتظار می‌رود تابستان امسال مشکلی در رفع نیاز روستاییان به آب شرب آن هم به شکل سالم و بهداشتی نداشته باشیم.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: با احداث مجتمع آبرسانی بفراجرد آب روستای کهران و 51 روستای همجوار آن تامین شده و شاهد به حداقل رسیدن دغدغه‌های اهالی این روستاها خواهیم بود.

عبداللهی گفت: برای عملیاتی کردن پروژه راه روستایی این روستا و تامین آب شرب آن 130 میلیون تومان اختصاص یافته که سعی داریم نیمه اول امسال راه روستای کهران را به مرحله آسفالت‌ریزی برسانیم.

این مسئول دیگر اولویت خدمت‌رسانی به اهالی این روستا را تامین گاز طبیعی و بهره‌مندی روستاییان از زمستان امسال از این نعمت خدادادی اعلام کرد و افزود: روستای کهران خلخال یکی از روستاهای نمونه در پرداخت زکات در استان اردبیل است اما در قبال این حرکت خوب مردم خدماتی در‌خور برای اهالی این روستا انجام نشده است.

فرماندار شهرستان خلخال تعریض و بهسازی راه روستایی، تامین آب شرب و گازرسانی را از اولویت مهم دولت در بهره‌مندی اهالی این منطقه از طعم شیرین خدمت‌رسانی بی‌منت توصیف کرد و بیان داشت: هم اکنون مسیر پنج کیلومتری خاکی این روستا در حال تعریض و بازگشایی است تا اهالی 35 خانواری و 180 نفر جمعیتی این روستا بتوانند از خدمات و تلاش‌های پیگیرانه مسئولان در نظام اسلامی بهره‌مند شوند.

 

انتقاد شدید فرماندار خلخال از دفع غیر‌بهداشتی پسماندهای شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبداللهی همچنین در جلسه کار گروه پسماند خلخال در سخنانی به محل نامناسب دفع پسماندهای فعلی شهر خلخال در مجاورت رود‌خانه، بیمارستان و محلات مسکونی شهر و آلودگی‌های احتمالی اشاره کرد و افزود: این وضعیت نگرانی‌هایی را در شیوع برخی بیماری‌های واگیر‌دار به وجود آورده است که با توجه به وضعیت آب و هوایی و گرم شدن دمای هوا باید پیشگیری لازم برای رفع بهداشتی زباله‌ها انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود نگرانی‌های بیشتر را متوجه رودخانه‌ها و آلودگی محیط زیست دانست و تصریح کرد: شهرداری باید در انتقال زباله‌ها به محل دفع و دفن جدید اقدام لازم را انجام دهد.

فرماندار شهرستان خلخال در پایان سخنان خود اظهار داشت: محل دفن پسماند جدی خلخال در خارج از شهر و در بین روستاهای شیخ‌جانلو و یلوجه واقع شده و امسال نیز از محل اعتبارات شهرستان 100 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول