اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

جامعه اسلامی باید جامعه تولیدی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: جامعه اسلامی باید جامعه تولیدی بوده و از بیکاری در آن خبری نباشد.

جامعه اسلامی باید جامعه تولیدی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت علامه مطهری، یکی از تئوری‌پردازان انقلاب اسلامی است و سالروز شهادت این عالم بزرگوار را روز معلم نام‌گذاری کرده‌اند.

وی بر مطالعه کتاب‌های استاد مطهری تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در رابطه با خصوصیات شهید مطهری فرمودند «مطهری فکر و اندیشه ناب داشت و باید کتاب‌هایش بلا استثناء مورد استفاده قرار گیرد» و نوشته‌ها و کتاب‌های استاد مطهری هیچ گاه کهنه نمی‌شود و با مطالعه و خواندن کتاب‌های وی به مطالب جدیدتری دست پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه باید جایگاه و شأن و مقام معلمان را ارج نهیم، تصریح کرد: ما هر چه داریم از معلمان است چرا که آنها ما را از جهالت به آگاهی رساندند و اگر معلمان گران‌قدر به ما آموزش نمی‌دادند و ما را هدایت نمی‌کردند جامعه ما بی‌سواد می‌ماند و رشد و پیشرفت نمی‌کرد.

وی هم‌چنین به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و افزود: جامعه ما باید جامعه تولیدی باشد و از بیکاری در آن خبری نباشد و در این راستا دولت خدمتگزار برای توسعه فرهنگ کارآفرینی تسهیلاتی اعطاء کرده است.

اسماعیلی اظهار داشت: اعتبارات شهرستانی در زمینه توسعه فرهنگ کارآفرینی در سال گذشته 6 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است و بسیاری از متقاضیان این تسهیلات را دریافت کردند.

وی در ادامه به مشکلات بانک‌ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات توسط متقاضیان اشاره کرد و بیان داشت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به بازپرداخت وام‌ها زودتر اقدام کنند و حساب‌های خود را تسویه کنند تا بانک‌ها هم بتوانند بیش‌تر و بهتر خدمات ارزنده‌ای ارائه کنند.

امام جمعه گلپایگان افزود: محمدعلی رجوی یکی از 11 کارگر نمونه کشوری است که طی پنج سال گذشته به عنوان کارگر نمونه از شهرستان گلپایگان معرفی شده است و بین 900 هزار کارگر استان اصفهان به عنوان کارگر نمونه شناخته شده و با توجه به شاخص‌ها و پارامترهای در نظر گرفته شده وی به عنوان کارگر نمونه کشوری برگزیده شده است و یک بار دیگر نام گلپایگان به نیکی در کشور مطرح شده است.

وی در ادامه به روز شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها نماینده مردم هستند و تاکنون خدمات خوب و ارزنده‌ای توسط شوراهای اسلامی در شهرستان ارائه شده است که این زحمات قابل تقدیر است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم شوراها را انتخاب کردند، تصریح کرد: مردم شوراها را انتخاب کردند تا به عنوان نیروهای مقتدر به میدان بیایند و آستین خدمت را بالا بزنند و کارهای اجرایی را انجام دهند اما انتظار مردم این است که کارهای عمرانی با سرعت بیش‌تری انجام شود و مشکلات اداری در مورد ساخت و سازها و کمیسیون‌ها سریع‌تر برطرف شود.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید ارتباط بیش‌تری با مردم داشته باشند و هر چند وقت یک بار در مکان‌های عمومی با مردم نشست برگزار کنند و از نزدیک از مشکلات شهروندان اطلاع و آگاهی یابند.

امام جمعه گلپایگان اظهار داشت: شهرستان گلپایگان ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که باید شکوفا شود و اگر با کمک یکدیگر در راستای رشد و توسعه شهرستان گام برداریم جلوی مهاجرت‌ها گرفته می‌شود و آن زمان است که شاهد رشد و پیشرفت شهرستان هستیم.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول