اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گسترده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم حضوری گسترده می‌یابند و نماینده اصلح را انتخاب می‌کنند.

مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گسترده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر (ص) مورد بی‌مهری یاران پیامبر قرار گرفت، اظهار کرد: ابعاد فرمایش‌های ائمه معصومین (ع) گسترده است و می‌توان در باره آنها مطالب تازه‌ای درآورد.

وی، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) عالمه‌ای است که در کرسی فلسفه احکام اسلام است، تصریح کرد: اطاعت مردم از ائمه برای این است که به شریعت الهی عمل کنند زیرا تامین کننده امنیت جامعه است.

خطیب جمعه رشت، ایران را کشوری ابرقدرت دانست و اذعان کرد: ایران با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری جزو ابر قدرت‌های جهان تبدیل شده است و برای برطرف کردن مشکلات منطقه با ایران گفت‌وگو می‌کنند.

وی، به 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی است و امروز مانند مطهری در جامعه وجود ندارد که مشکلات پژوهشگران را برطرف کند.

قربانی، با تصریح بر اینکه معلم می‌تواند طرز تفکر دانش‌آموز را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: معلم باید قدر خود را بداند و فکر دانش‌آموز را با مسائل عالی پر کند.

وی، در ادامه به فرارسیدن دور دوم انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و ابراز کرد: در دور دوم انتخابات به صورت گسترده شرکت کرده و نماینده اصلح را انتخاب می‌کنیم.

امام جمعه رشت، تابع محض ولایت بودن را از ویژگی نماینده اصلح ذکر کرد و یادآور شد: نماینده اصلح باید ولایی محض باشد.

وی، با اشاره به اینکه ایمان در جامعه اسلامی موج می‌زند، ابراز کرد: مسلمان امین جامعه است و مردم را باید با عمل به اسلام دعوت کرد.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول