اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات استان سمنان خبر داد

مبارزه با سن مادری غلات در 490 هکتار از مزارع سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه به شیوه زمینی با سن مادری غلات در سطح 490 هکتار از مزارع این استان خبر داد.

مبارزه با سن مادری غلات در 490 هکتار از مزارع سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید نادریان پیش از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: با توجه به رسیدن تعداد سن مادری به نُرم مبارزه در مزارع شهرستان‏های گرمسار و سمنان، مبارزه با این آفت آغاز شده است.

وی تصریح کرد: مبارزه با سن مادری غلات در 180 هکتار از مزارع گندم و جوی شهرستان گرمسار و 310 هکتار از مزارع شهرستان سمنان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این مبارزه‏ها تحت نظر شبکه فعال مراقبت دولتی و خصوصی و ناظران بر امر مبارزه، با مشارکت مطلوب کشاورزان انجام شد.

نادریان گفت: در سال زراعی جاری حدود 100 نفر کارشناس، کمک کارشناس و تکنیسین در شبکه‏های مراقبت دولتی و خصوصی (کلینیک‏ها و ناظران مزارع) برای مبارزه با سن غلات ساماندهی شده‏اند. 

وی افزود: پیش‏بینی می‏شود در سال زراعی جاری با توجه به شرایط آب و هوایی در 15 تا 17 هزار هکتار از مزارع غلات با آفت سن مبارزه شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص برخی از فعالیت‏های مدیریت حفظ نباتات استان سمنان در اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سال جاری بیان کرد: تشکیل ستاد استانی عملیات مبارزه با سن، ساماندهی شبکه‏های مراقبت و پیش‏آگاهی تمام بخش‏های دولتی و خصوصی، کشیک اعضای شبکه مراقبت در ستاد و شهرستان‏ها و برخی از عاملان فروش سموم در ایام تعطیلات از جمله این اقدامات است.

نادریان اضافه کرد: پیگیری و نظارت بر تهیه و تدارک سموم مورد نیاز، ارسال دستورالعمل فنی مبارزه با سن غلات به شهرستان‏ها، برگزاری دوره‏های آموزشی برای کارشناسان و کشاورزان، تشکیل ستاد شهرستانی عملیات مبارزه با سن غلات، بازدیدهای روزانه اعضای شبکه مراقبت از مناطق زیر پوشش از دیگر اقدامات این مدیریت در اجرای عملیات مبارزه با سن در سال جاری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: در سال گذشته در سطح 22 هزار و 180 هکتار از مزارع غلات با آفت سن مبارزه شد که 10 هزار و 820 هکتار آن با سن مادری و 11 هزار و 360 هکتار آن با پوره سن بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول