اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح توسعه کشاورزی

توان کنونی بانک‏های کشور کافی نیست/بانک کشاورزی تجهیز شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه توان کنونی بانک‏های کشور در طرح توسعه کشاورزی کافی نیست خواستار تجهیز این بانک شد.

توان کنونی بانک‏های کشور کافی نیست/بانک کشاورزی تجهیز شود

احمد لطفی‏نژاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح توسعه کشاورزی مصوب بهمن ماه سال گذشته هیئت دولت، باید بانک‏های کشاورزی به عنوان ارائه‏دهنده تسهیلات مالی و اعتباری تجهیز شوند.

وی با اشاره به تجربیات طرح بنگاه‏های زودبازده یادآور شد: در حال حاضر تجربه‏های بسیار گران‏بهایی از اجرای طرح بنگاه‏های زودبازده وجود دارد.

لطفی‏نژاد ادامه داد: این طرح کار خود را با ورود عملیاتی 10 بانک آغاز کرد و امروز تنها یک بانک در این زمینه باقی مانده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: طرح توسعه کشاورزی با وسعت بسیار و امور عملیاتی سنگین به طور قطع نیازمند مجموعه‏ای از بانک‏های کشاورزی با توان چند برابر وضع کنونی است؛ زیرا توان کنونی این مراکز مالی کفایت نمی‏کند.

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه ویژه فارغ‏التحصیلان رشته‏های کشاورزی در طرح توسعه کشاورزی گفت: جوانان تحصیل‏کرده در مراکز آموزش عالی کشور و دانش‏آموختگان رشته‏های مختلف کشاورزی می‏توانند با توانی مضاعف و با سود جستن از داشته‏های به روز جهانی وارد عرصه کار شوند.

لطفی‏نژاد تصریح کرد: حضور این جوانان تحصیل‏کرده از آنجا مهم تلقی می‏شود که کشاورزی با سبک و سیاق سنتی دیگر مزیت نسبی را به همراه نداشته و حتی هدرروی منابع پایه تولید را نیز فراهم می‏سازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اضافه کرد: از این‌رو و در راستای افزایش سطح بهره‏وری در تولید محصولات کشاورزی باید سمت و سوی زراعت با مکانیزه‏سازی امور همگام شود.

وی با اشاره به قوانین برنامه چهارم توسعه در خصوص نقش محوری تعاون در اقتصاد کشور گفت: بر اساس ماده 124 قانون برنامه پنجم توسعه، واگذاری دست‏کم 25 درصد امور اقتصادی به تعاونی‏ها در ردیف وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف شده است.

لطفی‏نژاد ادامه داد: خوشبختانه بخش تعاون در زمینه اقتصاد کشاورزی از یک پشتوانه دیرینه تاریخی بهره‏مند است؛ از این‌رو نیاز به سرمایه کم، ویژگی بزرگی برای حضور و فعالیت گسترده بخش تعاونی در طرح توسعه کشاورزی مصوب دولت محسوب می‏شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از آمادگی این دستگاه برای برگزاری دوره‏های آموزشی برای متقاضیان تشکیل شرکت‏های تعاونی و فعالیت در زمینه طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران آماده است تا طرح‏های متقاضیان را از طریق دبیرخانه ستاد طرح توسعه اقتصادی به دستگاه‏های ذیربط معرفی کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول