اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از بیماری هیداتیدوز

استفاده از داروهای ضدانگل برای دام‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: استفاده از داروهای ضدانگل برای دام‌ها در راستای جلوگیری از بیماری مشترک بین انسان و دام با عنوان "هیداتیدوز" ضروری است.

استفاده از داروهای ضدانگل برای دام‌ها ضروری است

فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استفاده از داروهای ضد انگل برای دام‌ها در راستای جلوگیری از بیماری مشترک بین انسان و دام با عنوان "هیداتیدوز" ضروری است.

موحدی خاطرنشان کرد: بیماری هیداتیدوز یا کیست هیداتیک یکی از مهم‌ترین بیماری‌های انگلی مشترک بین انسان و دام است که بیشتر سگ و سایر سگ‌سانان به عنوان میزبان اصلی انگل نقش مهمی در گسترش این بیماری دارند.

وی با بیان اینکه بیماری هیداتیدوز در بدن سگ دارای علامت خاصی نیست و فرم اصلی این بیماری در میزبان واسط مشاهده می‌شود، افزود: انگل این بیماری در روده سگ بالغ شده و تخم آن از طریق مدفوع دفع می‌شود و علوفه آلوده به مدفوع سگ مبتلا عامل انتقال بیماری به گاو، گوسفند و شتر می‌شود که این حیوانات به عنوان میزبان ناقل هستند.

موحدی ابراز داشت: خوراندن داروهای ضد انگل به دام‌های اهلی و قرار ندادن ضایعات کشتارگاهی خام در دسترس سگ‌ها تا حد زیادی از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی از مردم خواست تا نکات بهداشتی از قبیل شستن دست‌ها به صورت مرتب با آب و صابون، شستشو و ضد عفونی کردن سبزیجات قبل از مصرف، پخت کامل گوشت قبل از مصرف و تهیه غذای گوشتی پخته برای سگ‌های خانگی را رعایت کنند.

موحدی عنوان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت بروز مشکل با شماره تلفن 03474524920 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول