اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم اردیبهشت‌ماه

جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره راهنمایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره راهنمایی با رویکرد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره راهنمایی برگزار می‌شود

کارشناس تکنولوژی و گروه آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره راهنمایی در آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: این جشنواره در دوره راهنمایی هر سال در دو درس برگزار می‌شود و امسال نیز در درس‌های ادبیات و تعلیمات اجتماعی، این رقابت میان دبیران راهنمایی برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: مرحله نخست این جشنواره در سطح نواحی آموزش و پرورش اجرا شده و از هر ناحیه یک یا دو نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

محمدرضا ابراهیم‌زاده گفت: مرحله استانی این جشنواره دهه سوم اردیبهشت‌ماه با حضور 10 تا 12 نفر از دبیران برگزیده نواحی برگزار می‌شود و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

وی ابراز داشت: با توجه به سیاست‌های آموزش و پرورش در زمینه هوشمند‌سازی مدارس، رویکرد جشنواره امسال به کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی در تدریس دروس است.

کارشناس تکنولوژی و گروه آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: استفاده از تخته هوشمند، رایانه و پایگاه‌های اینترنتی از مواردی است که برای دبیران در این دوره از جشنواره، امتیاز محسوب می‌شود.

وی افزود: دبیرانی که در این زمینه ابتکاراتی به خرج داده باشند و در زمینه تولید محتوای الکترونیک نقش‌آفرینی کرده باشند، در این جشنواره امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: در هر رشته یک تا سه نفر به عنوان نفرات برگزیده استانی انتخاب شده و به وزارت‌ آموزش و پرورش معرفی می‌شوند تا مورد تجلیل قرار ‌گیرند.

وی با اشاره به روند برگزاری این مسابقات گفت: از دبیران این رشته‌ها دعوت به عمل آمده و دوره توجیهی برای آنها برگزار شده است.

کارشناس تکنولوژی و گروه آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: نمونه کارهایی در زمینه طراحی آموزشی و نحوه داوری به معلمان ارائه شده و آنها نسبت به این موضوع توجیه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نحوه تدریس و شیوه‌های معلمی در این جشنواره به آزمون گذاشته می‌شود اضافه کرد: معلمان محتوای تدریس و نمونه طرح درس‌های خود را ارائه می‌دهند و همین‌طور نحوه برخورد با دانش‌آموز و پاسخ دادن به سئوالات و تسلط به مباحث در آنان به آزمون گذاشته می‌شود.

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: این جشنواره تاکنون در رشته‌های مختلف برگزار شده و سال گذشته دروس ریاضی و قرآن در میان دبیران به رقابت گذاشته شده بود.

وی گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها سبب ایجاد رقابت میان دبیران شده و کیفیت آموزش دروس در مقاطع مختلف را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول