اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

خلأ نداشتن نماینده در مجلس پر می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه دقت شورای نگهبان بر نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس ستودنی است، خواستار پر شدن خلأ جایگاه نمایندگی این شهرستان در مجلس شد.

خلأ نداشتن نماینده در مجلس پر می‏شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: می‏توان خلأ فقدان نماینده شهرستان دماوند را در مجلس از طریق دیگر جایگاه‏های ارزشی این خطه پر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 2 از قانون انتخابات اصلاحیه 25/8/79 "چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه متوقف یا باطل شود و یا اعتبارنامه منتخبان مورد تایید مجلس واقع نشود، وزارت کشور مکلف است تا با هماهنگی شورای نگهبان حداکثر ظرف هفت ماه، انتخاب مجدد را هم‏زمان در حوزه‏های انتخابیه مذکور برگزار کند".

علاءالدینی اضافه کرد: در مدت زمان هفت ماه تا انتخابات آتی مندرج در این قانون باید نظارت‏های مردمی و مطالبات آنها در سایه مشورت با نخبگان و تشکیل نشست‏هایی با حضور نمایندگان مردم به طور جدی دیده شود.

امام جمعه دماوند حفظ وحدت را الزام امروز امت اسلامی خواند و افزود: موضوع حائز اهمیت و دارای الزام برای شرایط امروز ایران اسلامی، حفظ وحدت با وجود برخی اختلاف سلایق در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: تاریخ شاهد است و خواهد بود که نقاط ضعف امت اسلامی در اختلافات و نقاط قوت آنها در همبستگی و اتحاد نهفته است.

علاءالدینی اضافه کرد: مطالبه به حق و اساسی امروز امت اسلامی ایران از مسئولان سران سه قوه حفظ وحدت در بیان و عمل در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب است.

امام جمعه دماوند افزود: در شرایط کنونی دشمنان اسلام و انقلاب در میدان تقابل، شمشیر خود را از رو بسته و نکته ضروری در برخورد با این رفتار استکبار جهانی حفظ اتحاد و همبستگی است.

وی با تکیه بر بیانات امام راحل، شورای نگهبان را چشم بیدار نظام اسلامی خواند و افزود: امام راحل عظیم‏الشأن (ره) همواره شورای نگهبان را چشم بیدار نظام اسلامی دانسته و خطاب به اعضای آن می‏فرمودند که "شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچ‏کس فقط خدا را در نظر بگیرد".

علاءالدینی ضمن تجلیل از دقت نظر شورای نگهبان درباره نتایج انتخابات اخیر خاطر نشان کرد: اگر در دماوند و رامسر همه صندوق‏ها ابطال می‏شود، در حوزه سمیرم آرای نفر اول ابطال و در زابل آرای نفر دوم باطل شده است و این امر از دقت عمیق شورای نگهبان خبر می‏دهد.

امام جمعه دماوند، فلسفه انتخابات را وحدت و قانون‏مداری خواند و افزود: انتخاباتی که محور اصلی آن وحدت است، نباید به شکاف در جامعه منتهی شود؛ قانون‏مداری در انتخابات قوه مقننه اصل نخست به شمار می‏آید و باید این مهم همواره مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول