اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

50 درصد پیشرفت فیزیکی در ایجاد کمربند سبز شهر قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر قزوین 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

50 درصد پیشرفت فیزیکی در ایجاد کمربند سبز شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در کارگروه مدیریت پسماند که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: ایجاد کمربند سبز در اطراف قزوین که یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در راستای حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود، در یک برنامه سه ساله به اجرا در می‌آید و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نصرتی افزود: روزانه 295 تن زباله در شهر قزوین و 475 تن نیز در محدوده شعاع 20 کیلومتری شهر تولید و به شهرداری قزوین تحویل داده می‌شود که همه اینها پیش از این در سایت شهرک صنعتی لیا دفع می‌شد و از این پس در مجتمع دفن بهداشتی محمدآباد جمع‌آوری و مدیریت می‌شود.

وی گفت: این سایت 110 هکتاری که در شهریورماه گذشته با حضور وزیر کشور افتتاح شد، از سال 83 تحویل شهرداری شد و پس از پرداخت هزینه‌ها و رفع معارض، طراحی، تصویب و آماده‌سازی شد.

نصرتی ادامه داد: این مجتمع دارای دو خط تفکیک 250 تنی پسماند است و دستگاه پرس در انتهای آنها نصب شده است که در مجموع ظرفیت تفکیک حدود 250 تن زباله در روز را دارد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه این سایت هم‌اکنون از سوی پیمانکار در حال اجرا است و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در طراحی این سایت سه سلول در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون یکی از آنها آماده بهره‌برداری است و با تکمیل این مجموعه، به نیازهای 50 سال آینده شهر پاسخ داده می‌شود.

نصرتی اذعان کرد: از آنجا که مدیریت این سایت تنها به پسماندهای شهر قزوین محدود نمی‌شود، شرکتی تأسیس شده است تا سایر زیرمجموعه‌هایی که از خدمات این سایت استفاده می‌کنند ملزم به خرید سهام این شرکت شوند.

وی افزود: برای ارائه تجربه شهر قزوین در اجرای این طرح ابتکاری شهرداری، به سایر شهرهای کشور اعلام آمادگی کرد.

شهردار قزوین با اشاره به وسعت 4 هزار و 300 هکتاری شهر قزوین تصریح کرد: شهر قزوین به همین وسعت فضای سبز دارد که این فضا شامل بوستان باراجین و باغستان‌های سنتی قزوین است که این بدون احتساب فضای سبز شهری اعلام شده است.

نصرتی به خرید و راه‌اندازی دو کارخانه آسفالت جدید با بالاترین استاندارد اشاره کرد و گفت: این امر در حالی به اجرا درآمد که قزوین پیش از آن دارای کارخانه آسفالت بود و تنها دلیل انجام این اقدام، نگاه زیست‌محیطی بوده است.

شهردار قزوین اذعان کرد: برگزاری نخستین همایش ملی سرویس‌های بهداشتی از سوی شهرداری قزوین در سال گذشته و همزمان با روز جهانی سرویس‌های بهداشتی دیگر اقدامی بود که در راستای رسیدن به شهری پاک برگزار و با استقبال شهرداری‌ها، سازمان‌های میراث فرهنگی و مدارس سطح شهر و کشور روبه رو شد.

نصرتی یادآور شد: همچنین با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب شهری مقرر شده است که پساب‌های شهری به باغستان‌ها و بوستان باراجین انتقال یابد.

وی در ادامه آموزش شهروندی را در حوزه حفاظت‌زا محیط زیست مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: شهرداری قزوین در نظر دارد بر اساس یک برنامه پنج ساله با فرهنگ‌سازی و آموزش، سرانه تولید زباله را از 850 گرم در روز به 650 گرم کاهش دهد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول