اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی:

طرح آبخیزداری اترک 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از پیشرفت فیزیکی 48 درصدی طرح آبخیزداری حوزه اترک این استان خبر داد.

طرح آبخیزداری اترک 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای اجرای این طرح 11 هزار میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی پیش‌بینی شده است.

وی طرح مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سد گلستان را از دیگر طرح‌های مربوط به آبخیزداری عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح 28 هزار و 3622 میلیون ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صابری طرح آبخیز در حوزه آبخیز سدهای موجود را از دیگر طرح‌های در حال اجرای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی برشمرد و گفت: این طرح با اعتبار مصوب 2 هزار و 632 میلیون ریال اعتبار ملی اجرا می‌شود که تاکنون 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی طرح آبخیز در حاشیه کویر مرکزی در خراسان شمالی را عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح 18 درصد بوده که 2 هزار میلیون ریال نیز برای آن اعتبار مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین طرح‌های استانی مربوط به آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای طرح پخش سیلاب و بهره‌برداری از روان آب‌های سطحی در حوزه شهری و روستایی با اعتبار 6 هزار و 260 میلیون ریال که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طرح حفاظت خاک و آبخیزداری حوزه رودخانه‌های استان با اعتبار مصوب 6 هزار و 978 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 28 درصد را از دیگر طرح‌های استانی آبخیزداری عنوان کرد.

صابری با بیان اینکه برای طرح آبخیزداری و پیشگیری مهار سیل در استان 2 هزار و 420 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، طرح کنترل و رسوب در استان با اعتبار مصوب 2 هزار و 500 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 30 درصد از دیگر طرح‌های آبخیزداری استان به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی طرح حفاظت خاک، آبخیزداری و پیشگیری و کنترل سیل در استان با اعتبار مصوب یک‌هزار و 300 میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال اجرا بوده که پیش بینی می‌شود تا قبل از اتمام برنامه پنجم به بهره‌برداری برسد.

وی طرح کنترل سیل در استان با اعتبار مصوب یک‌هزار و 800 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 35 درصد، طرح آبخیزداری و پیشگیری و کنترل سیل در استان با اعتبار مصوب 500 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 10 درصد و همچنین آبخیزداری حوزه رودخانه‌های مرزی با اعتبار مصوب 150 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 45 درصد را از دیگر طرح‌های آبخیزداری برشمرد که از محل اعتبارات استانی انجام می‌شود.

صابری مجموع اعتبار طرح‌های آبخیزداری در استان را 62 هزار و 485 میلیون ریال برشمرد و گفت: 39 هزار و 747 میلیون ریال از این اعتبار در قالب اعتبار ملی و 22 هزار و 738 میلیون ریال در قالب اعتبار استانی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول