اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

منشور اخلاق فاطمی باید تدوین شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: ضرورت دارد در جامعه اسلامی ما برای نشان دادن الگوی برتر زنان و مادران دنیا منشور اخلاق و سیره فاطمی تدوین شود.

منشور اخلاق فاطمی باید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده نیر اظهار داشت: حضرت زهرا (س) پرچمدار واقعی عفت و نگه داشتن حریم و کرامت انسان‌ها به ویژه زنان است که در ابعاد مختلف زندگی خود تلاش کرد تا چنین اندیشه‌ای تجلی واقعی پیدا کند.

وی با بیان این‌که درس‌های زیادی می‌توان از بزرگ بانوی اسلام یاد گرفت که اصلی‌ترین آن حفظ حجاب و عفاف است، تصریح کرد: دشمنان ما سعی می‌کنند با کم رنگ جلوه دادن این ارزش و ارج و قرب واقعی خواسته‌ها و مطالبات خود را که ترویج بی‌حیایی و ناهنجاری‌های اجتماعی است، تبلیغ و ترویج کنند تا شاید اهداف خود را جامه عمل بپوشانند.

عباداللهی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: آن چه که در ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) نمود عینی یافته است در کنار همسرداری و تربیت فرزندان شایسته و متعهد حریم‌دار ولایت و ارزش‌های اسلامی بوده است که کمتر زیبایی‌ها و برجستگی‌های آن نمود پیدا کرده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به این‌که حضرت زهرا (س) حسن مجسم است و همه زیبایی‌های معنوی در وجود آن حضرت تجلی یافته است ابعاد این امر را در وجود این اسوه تقوا و بندگی می‌توان مورد واکاوی و حقیقت‌یابی قرار داد.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار همه این زیبایی‌ها مرام و وحدت‌آفرینی رفتار و منش حضرت زهرا (س) قابل تبیین و بیان کردن است که ضرورت دارد در این زمینه بهترین شاخصه‌ها برای عموم مردم روشنگری شود.

به گزارش فارس، فرماندار نیر در ادامه از تدوین بانک اطلاعات بانوان سرپرست خانوار در نیر خبر داد و گفت: شناسایی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار از اهداف اصلی تدوین این بانک اطلاعاتی است.

عباداللهی ادامه داد: با شناسایی نقاط ضعف و قوت خانواده‌ها و با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان و تلاش آنها برای تضعیف باورهای دینی خانواده‌ها نسبت به تقویت مسایل فرهنگی بایستی نگرش متفاوت‌تر داشته باشند تا مبادا در چنبره برخی روزمرگی‌ها دچار شوند.

در این جلسه مشاور فرماندار نیر در امور بانوان از برگزاری برنامه‌های مختلف عزاداری در ایام فاطمیه و سالروز شهادت این بانوی بزرگ خبر داد و افزود: تقویت مسایل فرهنگی بانوان نیازمند هزینه کرد و توجه کافی است.

فرحناز انتظاری ایجاد حلقه صالحین بانوان شهرستان نیر را یادآور شد و تصریح کرد: طرح حلقه صالحین از جمله طرح‌های مهم و تأثیرگذار در بین خانواده‌ها بوده و با این امر و تحقق آن مسایل دینی و اسلامی خانواده‌ها تقویت می‌شود.

وی در پایان از برگزاری همایش و جشن بزرگ ولادت حضرت زهرا (س) در 23 اردیبهشت ماه امسال در منطقه توریستی نوالر نیر خبر داد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول