اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

طرح فاضلاب شهر بناب پیشرفت 77 درصدی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب شهر بناب را 77 درصد اعلام کرد و گفت: به علت مسطح بودن و شیب کم زمین و بالا بودن آب‌های سطحی و با وجود مشکلات اجرایی با جدیت در حال اجرا است.

طرح فاضلاب شهر بناب پیشرفت 77 درصدی دارد

رضا پوررجب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از زمانی که شهرستان بناب سیمای شهری به خود گرفته از سوی سازمان‌های مختلف به طور مستقیم و غیرمستقیم اقدام به تهیه طرح جمع‌آوری فاضلاب برای این شهر کرده است.

وی افزود: به دلایل و مشکلات فراوان از جمله مسطح بودن شهر بناب و کم بودن شیب خطوط لوله، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی (به طور متوسط 2.5 متر از سطح زمین) روبه‌رو بود که آب و فاضلاب استان این شهر را تحویل گرفته و از سال 71 نسبت به انجام مطالعات فاز اول، دوم و سوم اقدام کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده شبکه جمع‌آوری فاضلاب به هفت زون تقسیم شده و از 185 کیلومتر مطالعات لوله‌گذاری حدود 143 کیلومتر اجرا شده که بیش از 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: شهر بناب تنها شهر استان است که برای انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه از 13 ایستگاه پمپاژ باید استفاده کرد که هشت ایستگاه پمپاژ آن در مدار بهره‌برداری است.

پوررجب افزود: فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب بناب از نوع  یو – اس – بی – اف (USBF) بوده و برای نخستین بار در کشور به ظرفیت 85 هزار نفر در مدول اول طراحی شده و بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا جمعیت معادل 216 هزار نفر هم قابل ارتقاست.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، در خصوص هزینه‌های انجام شده گفت: تا به امروز حدود یک‌هزار و 300میلیارد ریال هزینه شده و برای مابقی کارها احتیاج به 150 میلیارد ریال اعتبار است که با مصوب شدن آن در سال 1390 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای هر متر لوله‌گذاری فاضلاب بیش از 2 هزار و 500 هزار ریال هزینه می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به افزایش لوله‌گذاری به مسکن مهر بناب و قراء پنج‌گانه مطالعات آنها آغاز شده و بعد از تامین اعتبار نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول