اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شاهین‌دژ تاکید کرد

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار شاهین‌دژ گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ در کشور از جمله کتابخوانی استفاده شود.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ بهروز بهروز ‌در نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید در شاهین‌دژ اظهار داشت: تغییر نگاه مسئولان به بحث‌های فرهنگی ضروری است.

وی با تاکید بر نقش فرهنگ در مقابله با هجمه‌های دشمنان افزود: اگر تا به امروز در برابر هجمه‌های بی‌‌وقفه دشمنان ایستادگی شده، این استقامت به برکت زمینه‌های مذهبی و دینمداری مردم شکل گرفته است.

بهروز اضافه کرد: باید با به صدا درآوردن زنگ‌های هشدار برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان داشته باشیم و اگرچه گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته شده اما این اقدام‌ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه به عرصه‌های فرهنگی باید خالصانه و جهادی باشد، تصریح کرد: در زمان حاضر باورهای ما به صورت شبانه‌روزی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و هر گونه کوتاهی و غفلت در این زمینه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: برای ارتقای آگاهی‌های عمومی، علمی و فنی همچنین توسعه و پیشرفت کشور، مطالعه کتاب‌های خوب را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

به گفته بهروز عملیاتی کردن فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.

فرماندار شاهین‌دژ با اشاره به پیشرفت‌های عرصه فرهنگ کشور، افزود: برای رسیدن به جایگاهی که شایسته کیان نظام جمهوری اسلامی است باید تلاش کنیم.

وی گفت: مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، تمام دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی، وسایل ارتباط جمعی و تبلیغاتی نظیر صدا و سیما و مطبوعات، نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مسئول هستند.

مسئول امور کتابخانه‌های عمومی شاهین‌دژ نیز گفت: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی احداث کتابخانه در کنار مدارس ضرورت دارد.

فرجی افشار افزود: در صورت توجه به مقوله کتابخوانی در جامعه، توفیق‌های مطلوبی عاید جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاهای محروم افزود: با احداث این کتابخانه‌ها، فرهنگ جوامع روستایی به نحو مطلوبی با فرهنگ کتابخوانی گره می‌خورد.

مسئول امور کتابخانه‌های عمومی شاهین‌دژ تجهیز مراکز عمومی به قفسه‌های کتاب را مفید ارزیابی و اضافه کرد: افراد جامعه می‌توانند از این فضاها برای مطالعه کتاب استفاده کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول