علی یگانهفرد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با در نظر گرفتن نیازهای جامعه مخاطب تاکنون 9 دوره و کارگاه آموزشی توسط اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه مشارکت در پیشبرد رویکرد منطقهای و استانی برنامه پنجم به موازات ارائه نظرات مشورتی به مراجع تصمیمگیر از رهگذر حضور فعال در شورای برنامهریزی و توسعه و کارگروههای تخصصی استان زنجان از جمله اقدامات اتاق بازرگانی محسوب میشود، خاطرنشان کرد: تهیه نقشه تجاری استان و شناسائی بازارهای هدف و تثبیت و گسترش بازارهای مقصد برای توسعه تجارت خارجی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی در سال گذشته به شمار میرود.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به تشکیل کمیسیونهای اقتصاد کلان، بیمه، مالیات و بانک و تشکلها، کمیسیون تجارت شامل صادرات، واردات، خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل، ترانزیت و امور گمرکی، کمیته تخصصی بانوان تاجر، کمیته تخصصی خدمات فنی و مهندسی، کمیته تخصصی حمل و نقل و امور گمرکی، کمیسیون کشاورزی، کمیسیون کارآفرینی، سرمایهگذاری و اصل 44 و کمیسیون صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: اتصال اتاق بازرگانی زنجان به شبکه اتاقهای سراسر کشور از دیگر برنامههای شاخص اتاق بازرگانی زنجان محسوب میشود.
وی تصریح کرد: 29 شرکت توسط اتاق بازرگانی استان زنجان مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: انجام تمهیدات لازم برای تأسیس شورای گفتوگو در استان مشتمل بر مکاتبه و کسب نظر مساعد استاندار، تهیه دستورالعمل و برگزاری نخستین جلسه کارشناسی و حضور در شورای برنامهریزی و توسعه و در کارگروههای تخصصی ذیل شورا از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان زنجان در سال گذشته است.
یگانهفرد به تشکیل میزهای تخصصی جلسات بیمه و مالیات، جلسات بالکان، میز جلسات ترکیه ارمنستان و آذربایجان، جلسات بلاروس، اکراین و روسیه و میز جلسات بانکی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در مجموع 10 جلسه در این راستا تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد پایگاه اطلاعاتی توسعه تجارت با اولویت جمعآوری اطلاعات کشورهای هدف و مقصد از جمله برنامههای اتاق بازرگانی استان زنجان است، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به ایجاد تشکلهای تجاری در جوامع نخبگان، کارآفرینان، بانوان و شرکتهای خدمات فنی و مهندسی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی استان است.
انتهای پیام/س10/ط4000