اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

در تولید مشکل نداریم/ بازرگانی کشاورزی باید فعال شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در زمینه تولید مشکلی نداریم، اما باید بازرگانی کشاورزی‎مان را فعال کنیم.

در تولید مشکل نداریم/ بازرگانی کشاورزی باید فعال شود

مجتبی مومن‎صفایی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تعاون روستایی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همه مشکلات بخش کشاورزی پیرامون مسائل پس از تولید و بازرگانی کشاورزی است.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد بازرگانی کشاورزی اقدام به اجرای طرح ویژه‎ای تحت عنوان "بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی"در کشور شد که فاز اول آن اجرایی با ساخت مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در کشور برگزار شد.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران استفاده از سامانه مجازی خرید و فروش، فعال کردن بورس محصولات کشاورزی، بنکداری و واسطه‎گری را از دیگر اقدامات اجرای طرح مذکور دانست.

مومن‎صفایی با اشاره به اینکه تعاونی‎های کشاورزی در کشور دارای یک شبکه عظیم و گسترده است خاطر نشان کرد: تعداد 8‎ هزار تعاونی بالغ بر 5/1 میلیون تن تا 5/2 میلیون تن ظرفیت انباری دارند و نزدیک به یک هزار و 300 واحد اعتباری با سرمایه اولیه 260 میلیارد تومان وجود دارد که از ظرفیت‎های تعاونی است.

وی یکی از سیاست‎ها و رویکردهای سازمان تعاون روستایی را طی دو سال گذشته کاهش خریدهای تضمینی از طریق جایگزینی خریدهای توافقی عنوان کرد و افزود: خریدهای توافقی توسط همین تشکل‎ها بدون دخالت دولت انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: در سال 1388 به میزان 2 میلیون و 300 هزار تن خرید تضمینی داشته‎ایم که در سال 1389 این رقم به یک میلیون و 600 هزار تن کاهش پیدا کرد.

مومن‎صفایی اذعان داشت: سال گذشته در اجرای این سیاست تنها 20 هزار تن خرید داشتیم و توانستیم ضرر و زیان ناشی از آن را تا حدود 450 میلیارد تومان در خرید تضمینی تقریباً به صفر برسانیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول