اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معماری:

فرصت ورود جوانان به طرح‌های عمرانی فراهم شود

خبرگزاری فارس: کارشناس معماری گفت: فرصت ورود جوانان به طرح‌های عمرانی فراهم شود.

فرصت ورود جوانان به طرح‌های عمرانی فراهم شود

منوچهر رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مسابقه روش خوبی است برای صاحبان سرمایه، انبوه‌سازان یا افرادی که قصد دارند پروژه‌ای بسازند که بدین نحو می‌توانند افراد مورد نظر خود را بیابند و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: در نظام فنی اجرایی و مقررات دولتی، پروژه‌های اعتبارات عمرانی به مؤسساتی سپرده می‌شود که به عنوان مهندسان مشاور احراز صلاحیت شده باشند.

کارشناس معماری تصریح کرد: مهندسین مشاور توانایی‌های خودشان را دارند و در چارچوب تجربه خودشان محتاطانه وارد پاسخ‌گویی به کارفرمایان می‌شوند، ولی جوانان با استعدادی در جامعه هستند که فرصت ورود به طرح‌های عمرانی را ندارند.

وی اضافه کرد: در هنر معماری طراحی فضا الزامی است، زیرا در تعریف مکان آمده است که باید دارای یک فعالیت اجتماعی باشد و وقتی فضا را طراحی می‎کنیم، نمی‎توانیم فعالیت اجتماعی آن را هم طراحی کنیم و در اصل می‎توان گفت ما فضایی با قابلیت‎های تبدیل شدن به مکان را طراحی می‎کنیم.

رسولی در ادامه بیان داشت: با عنایت ویژه‌ای که به فارغ‌التحصیلان رشته مبلمان و دکوراسیون شده است، باید آنها اصول و نظم در صنعت معماری و طراحی داخلی را به وجود آورند تا شاهد رشد این صنعت مهم بود.

وی گفت: هزینه کردن در طراحی و معماری موفقیت‌آمیز است زیرا فرهنگ افزایش بهره‌وری رشد یافته است.

کارشناس معماری با بیان اینکه، باید تعریف مردم از فضای عمومی مشخص شود و تفاوت آن با نگاه کارشناسان ارزیابی شود، اذعان داشت: باید بتوان به الگویی دست پیدا کرد که چارچوبی مناسب را برای ساخت فضا به ما بدهد که این فضا در فرهنگ‎های مختلف قابلیت تبدیل شدن به مکان را داشته باشد و منحصر به فرهنگ خاصی نباشد.

وی در پایان تصریح کرد: در هنر معماری طراحی فضا ضرورت دارد، زیرا مکان باید دارای یک فعالیت اجتماعی باشد و وقتی فضا را طراحی می‎کنیم نمی‎توانیم فعالیت اجتماعی آن را هم طراحی کنیم و در اصل می‎توان گفت ما فضایی با قابلیت‎های تبدیل شدن به مکان را طراحی می‎کنیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول