اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران:

کارگاه‌های فهم معماری ایران فرصتی برای شناخت بیشتر ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران گفت: کارگاه‌های فهم معماری ایران فرصتی برای آشنایی مجمل دانشجویان معماری با نقاط مختلف ایران و فهم معماری این مناطق است.

کارگاه‌های فهم معماری ایران فرصتی برای شناخت بیشتر ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید محمد بهشتی عصر امروز در سومین روز از کارگاه فهم معماری از پنجره بوشهر اظهار داشت: یکی از خاصیت‌های مهم این کارگاه‌ها این است که موجب می‌شود تعداد قابل توجهی از دانشجویان رشته معماری، آشنایی مجملی با نقاط مختلف ایران پیدا کنند و متوجه شوند که ایران فقط تهران نیست و در بحث تاریخ معماری هم فقط حاشیه غربی کویر نیست.

بهشتی ادامه داد: ایران کشور وسیعی است که سوابق طولانی تاریخی دارد، سفرهای دانشجویی فقط موجب می‌شوند که دانشجویان بروند و نقاط مختلف را ببینند اما فرصتی برای شناخت برایشان به وجود نمی‌آید در حالی که در این کارگاه‌ها این فرصت فراهم است.

شرکت کنندگان در کارگاه فهم معماری ایران پنجره‌ای به شوشتر که از 31 فروردین تا 10 اردیبهشت 89 برگزار شد، این فرصت را داشتند که در نمایشگاه عکسی که در تونل داریون واقع در قلعه تاریخی سلاسل برپا شده بود، قدم بزنند و ضمن تماشای عکس‌های قدیمی کهن شهر شوشتر، بخشی از سفرنامه ابن‌بطوطه را که به روایت سفر به این منطقه اختصاص داشت، با صدای سید محمد بهشتی بشنوند.

این بار هم شرکت کنندگان در «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر» می‌توانند صحبت‌های سید محمد بهشتی را با عنوان «فرهنگ رو به دریا» در ویژه‌نامه «دریاشهر» مطالعه کنند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول