اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 26 تا 31 فروردین ماه

کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هفتمین کارگاه فهم معماری ایران از 26 تا 31 فروردین ماه با حضور 1700 هنرمند در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر دبیر هفتمین کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر صبح امروز در نشست خبری این کارگاه اظهار داشت: فراخوان شرکت در این کارگاه از بهمن ماه سال گذشته اعلام و دو مرحله ثبت‌نام در نظر گرفته شد که در مرحله نخست ایران به 11 حوزه فرهنگی تقسیم شد.

وحید قاسمی افزود: در نهایت یک‌هزار و 730 نفر برای شرکت در این کارگاه ثبت‌نام کردند و این شرکت‌کنندگان در گروه‌های سه نفره شکل گرفتند و اولویت نیز این بود که این افراد از رشته‌های مختلف باشند.

وی ادامه داد: از یک‌هزار و 730 نفر ثبت‌نام کننده 600 گروه که اکثرا نیز سه نفره بودند به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر هفتمین کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر تصریح کرد: در مرحله دوم اطلاعات بوشهر را روی سایت این همایش قرار دادیم و شرکت‌کنندگان 20 روز فرصت داشتند که پرسش خود در مورد معماری بوشهر را مطرح کنند.

قاسمی بیان کرد: در مرحله آخر 200 گروه سه نفره از سایر استان‌ها و 30 گروه هم از هنرمندان و علاقمندان بوشهری برای بخش مسابقه برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: در این همایش ملی پنج کارگاه مختلف در نظر گرفته شده که هر کارگاه دو مدیر دارد و 10 نفر از اساتید تراز اول معماری ایران نیز عضو هیئت علمی این کارگاه هستند.

دبیر هفتمین کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر تصریح کرد: در این کارگاه‌ها 15 گروه سه نفره داریم که سوالات مختلف در مورد معماری بوشهر را با هم مطرح می‌کنند و بازدید‌های میدانی نیز برای این گروه‌ها در نظر گرفتیم که مشاوران علمی نیز گروه‌ها را همراهی می‌کنند.

قاسمی گفت: در روز آخر کارگاه شرکت‌کنندگان 14 تا 18 ساعت زمان دارند تا یافته‌های خود را مکتوب کنند و داوران نیز این آثار را داوری می‌کنند.

وی بیان کرد: از هر کارگاه 3 اثر برگزیده می‌شود و در پایان 15 اثر از کارگاه‌های مختلف برای عنوان بهترین آثار به هم رقابت خواهند کرد و 5 برگزیده سوم، 5 برگزیده دوم و 5 برگزیده اول نیز داریم.

دبیر هفتمین کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر افزود: نشست ادبی، موسیقی، بوشهر شناسی، برگزاری سه نمایشگاه مختلف و ... از برنامه‌های جنبی این کارگاه است.

قاسمی اضافه کرد: برای برگزاری این کارگاه 300 میلیون تومان برآورد شده اما همچنان اعتبار لازم پرداخت نشده ضمن اینکه 400 مهمان نیز از سراسر کشور به بوشهر می‌آیند. 

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول