اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

حجاب مایه آبرو، شخصیت و اعتبار زنان مسلمان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حجاب مایه آبرو، شخصیت و اعتبار زنان مسلمان است.

حجاب مایه آبرو، شخصیت و اعتبار زنان مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در همایش گل یاس در خرم‌آباد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: مدافع ولایت بودن و حجاب و عفت دو ویژگی بارز حضرت زهرا(س) است، که باید به عنوان الگو مورد توجه همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همواره با رعایت حجاب و پاکدامنی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه حضور می‌یافت، افزود: نقطه درخشان فاطمه‌زهرا(س) عبودیت و بندگی خدای متعال است و همه زنان و مردان جامعه اسلامی باید با الگو گرفتن از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: این مهم بیانگر آن است، که حجاب به هیچ عنوان مانع حضور و موفقیت زنان در جامعه نیست.

وی با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: حجاب ماهیت دینی و الهی دارد و به عنوان یک ارزش به انسان شخصیت و بها می‌بخشد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) دارای شخصیتی بالاست و شخصیت این حضرت به این است که در خانه‌ای پرورش یافته که نمونه خالص نورانیت و عنایت بوده و جبرئیل در آن خانه رفت ‌و آمد داشته است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد:‌ فاطمه‌زهرا(س) اسوه انسانیت، عزت و پاکی و الگوی علم و آگاهی بود.

وی تصریح کرد: در غرب از زنان برای تبلیغ کالا و یا اهداف شهوانی به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود، در صورتی که نظام جمهوری اسلامی ارزش واقعی زن مسلمان را به تصویر کشیده است.

میرعمادی اظهار داشت: امروز وظیفه مسئولان به ویژه مسئولانی که در زمینه زنان و مسایل اجتماعی فعالیت می‌کنند، تعمیق باورهای دینی برای ترسیم زن مسلمان با نگاه عمیق به زندگی حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه زن مسلمان باید باور داشته باشد، که حجاب موجب شخصیت و عزتمندی وی می‌شود، گفت: بسط و گسترش حجاب و عفاف در جامعه و ابلاغ پیام زندگی بانوی بزرگوار اسلام از دیگر وظایف مسئولان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در قرآن بر رعایت حجاب از جانب زنان و مردان تأکید شده است و در جامعه امروزی اسلام مخالف حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نیست، بلکه اسلام معتقد است برای سلامت کار و موفقیت در کار باید از اختلاط زن و مرد پرهیز شود.

وی افزود: معتقد است که رعایت حجاب و عفاف سبب آرامش روحی و روانی زنان و مردان و هم‌چنین عزتمندی زنان می‌شود.

در این همایش از 360 دانش‌آموز و مربی برتر طرح گل یاس لرستانی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول