اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان خبر داد

تشکیل کمیته عفاف و حجاب در کاشان

خبرگزاری فارس : مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در فرمانداری ویژه این شهرستان خبر داد.

تشکیل کمیته عفاف و حجاب در کاشان

لیلا وطنخواه امروز در حاشیه نمایشگاه گل عفاف در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: امروز که تهاجم فرهنگی دشمن برای ترویج فرهنگ بی‌بندوباری، جوانان جامعه اسلامی را هدف قرار داده ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین آن در خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: جامعه اسلامی برای مقابله با این ناتوی فرهنگی با استفاده از دستورات اسلام به ویژه انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به خصوص توجه به تذکر لسانی می‌تواند دشمن را مأیوس کند.

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان، حفظ شأن و کرامت زن و جایگاه مهم زنان در جامعه اسلامی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: برای حفظ شأن و کرامت زن در جامعه باید ارزش‌گذاری شود.

این مسئول از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این کمیته زیر نظر ستاد صیانت از حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی فعالیت‌های ارزشمندی را برای تبیین حفظ شأن و کرامت زن انجام می‌دهد.

وطنخواه در ادامه با اشاره به اجرای طرح حافظان حجاب و طرح خوش‌ حجابی طی مدت دو سال گذشته عنوان کرد: در این طرح افراد خوش ‌حجاب در کوچه و خیابان شناسایی شده و ضمن تشویق به آنان کارت خوش حجابی داده می‌شود.

به گفته وی، اجرای طرح حافظان حجاب در شهرستان کاشان با هدف تثبیت چادر به عنوان حجاب برتر است تا افرادی که از چادر به عنوان حجاب برتر استفاده می‌کنند الگویی برای دیگران باشند.

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان در ادامه از برگزاری نمایشگاه گل عفاف در سال گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های کمیته عفاف و حجاب امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان یاد کرد و گفت: این نمایشگاه در سال گذشته 40 هزار نفر بازدیدکننده داشت و نزدیک به یک‌هزار دختربچه سه و چهار ساله مزین به چادر از این نمایشگاه بازدید کردند و به آنان که یاران حضرت زهرا(س) هستند تاج چادر اهدا شد.

وطنخواه برگزاری دومین نمایشگاه گل عفاف در کاشان را یکی از دغدغه‌های کمیته عفاف و حجاب این شهرستان ذکر کرد و گفت: با وجود محدودیت فضای نمایشگاه و مشکلات پیش رو، تجربیات گذشته را که به سختی طی چندین سال فعالیت‌های نمایشگاهی بدست آمده بود در اختیار این نمایشگاه گذاشته شد و بانوان فعال کانون‌های فرهنگی مساجد نیز برای ارائه محتوای غنی فرهنگ و عفاف با تمام امکانات در نمایشگاه شرکت کردند.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود نمایشگاه امسال نیز سهم بسزایی در ترویج عفاف و حجاب در جامعه داشته باشد حتی اگر برای یک نفر تلنگری باشد و تغییر اساسی در وجودش پدیدار شود بسیار قابل توجه است چراکه وی این تحول را در جامعه بسط و گسترش می‌دهد.

وطنخواه همچنین از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در پنج سال گذشته نام برد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول