اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی فارس:

نگاه مردم نسبت به کار و مهارت ایرانی تغیر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: نگاه مردم نسبت به کار و مهارت ایرانی با اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده، در سال جاری تغیر می‌کند

نگاه مردم نسبت به کار و مهارت ایرانی تغیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس عباسی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تغیر نگاه مردم نسبت کار از اولویت‌های اصلی مجموعه تعاون و کار استان فارس در سال جاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: در راستای تغییر نگاه به حوزه کار نهضت مهارت‌آموزی در سال جاری با همکاری بخش‌های صنعت، دانشگاه و اداره تعاون و کار این استان پی‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و نقش آن در توسعه اشتغال اضافه کرد: در این طرح دانشجویان به عنوان نیروی آزاد در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرند و صنایع نیز در کنار آن به دانشجویان مهارت‌های لازم را آموزش می‌دهند که نهضت مهارت‌آموزی پس از نهضت سوادآموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فارس استان سوم از لحاظ بیکاری

عباس عباسی در ادامه با بیان اینکه استان فارس در رتبه سوم بیکاری در سال گذشته قرار داشت اضافه کرد:

نرخ بیکاری استان فارس در سال گذشته 5.18 درصد بود که استان فارس با این آمار در مکان سوم بیکاری کشور پس از استان‌های البرز و لرستان قرار گرفته است.

ایجاد فرصت‌های شغلی با خروج اتباع بیگانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه به اشغال در آمده است اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی و اداره اتباع بیگانه با کارفرمایانی که از نیروی کار بیگانه استفاده می‌کنند برخوردهایی مانند جریمه نقدی و حبس صورت می‌گیرد که برای بار نخست جریمه معادل پنج برابر حداقل مزد روزانه و برای بار دوم جریمه معادل 10 برابر حداقل مزد برای کارفرمایان تعیین شده است.

وی همچنین گفت: برای بار سوم نیز با کارفرمایان طبق ماده 181برخورد می‌شود که شامل سه تا شش ماه حبس است و همچنین دستگاه‌های دولتی نیز در صورت استفاده از نیروی کار غیرمجاز با برخورد جدی مواجه می‌شوند.

وی از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در صورت تخلف دستگاه از رو زدن برای بخشش نیروی کار غیرمجاز خودداری کنند.

سال تعاونی‌های جدید

وی با اشاره به سال جدید که سال جهانی تعاونی است گفت: در این استان شاهد حمایت بیشتر از تعاونی‌های دانشجویی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و تعاونی‌های دانش بنیان هستیم.

اشتغال در حوزه کشاورزی

عباسی اضافه کرد: همچنین با حمایت از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و اختصاص زمین به آن‌ها شاهد ایجاد اشتغال بسیاری در حوزه کشاورزی می‌شویم.

وی تصریح کرد: در سال جاری که سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی است شاهد همکاری تمام دستگاه‌ها با حوزه کار هستیم و سیاست ما نیز این است که علاوه بر خروج اتباع بیگانه به عنوان یک کار عملی با تغییر نگاه به حوزه کار یک اقدام مهم و زیرساختی شکل گیرد.

برگزاری جشنواره امتنان

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان فارس همچنین از برنامه‌های روز جهانی کارگر خبر داد و تصریح کرد: جشنواره امتنان در سال جاری برگزار و از چهره‌های ماندگار حوزه کسب و تولید تقدیر می‌شود.

برگزاری همایش‌های بزرگ کارگری، گلباران قبور شهدا، تجلیل از خانواده شهدای جامعه کارگری و کارگران ایثار گر، حضور در مصلای نماز جمعه و برگزاری همایش در این مکان که به حضور در نماز جمعه ختم می‌شود و برگزاری همایش بزرگ سال تولید ملی از برنامه‌های این هفته بود که عباسی از آنها یاد کرد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول