اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شفت خبر داد

استقرار اداره تعاون و کار و امور اجتماعی در شفت

خبرگزاری فارس: فرماندار شفت گفت: برای نخستین بار در کشور، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی در شفت استقرار یافت.

استقرار اداره تعاون و کار و امور اجتماعی در شفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، فرماندار شفت عصر امروز در جریان افتتاح آبرسانی به روستاهایی این شهرستان، اظهار داشت: در دهه فجر امسال 70 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان در شفت به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد شفیعی ثابت، افتتاح شبکه‌های توزیع برق و خط‌های سه کیلوولت، افتتاح دو اداره محیط زیست و میراث فرهنگی، شرکت اطلس‌بافت با تسهیلات یک میلیارد تومان و اشتغالزایی 50 نفر در شهرک صنعتی شفت را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد.

وی، افزود: افتتاح خط انتقال آب «چنار رودخانه» به «لیگرخندان» از طرف جهاد کشاورزی و بهره‌برداری دو پایگاه مقاومت با اعتبارات تخصیصی شهرستان، افتتاح 25 طرح مسکن مددجویان کمیته امداد، افتتاح دو پل روستایی و آسفالت راه روستایی، بهره‌برداری از گلزار شهدا و افتتاح پنج طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر در شفت است.

این مسئول، ابراز داشت: با افتتاح مخزن یک‌هزار مترمکعبی روستای تکرم میزان برخورداری روستاهای شفت از آب آشامیدنی به 70 درصد می‌رسد.

وی، با اشاره به استقلال برخی اداره‌ها از فومن به شفت، خاطرنشان کرد: در طول چهار ماهه اخیر تعدادی از اداره‌هایی که وابسته به فومن بودند مستقل شدند و امروز با حضور استاندار گیلان ساختمان اداره محیط زیست شفت افتتاح شد.

شفیعی‌ثابت، ادامه داد: در سطح کشور نخستین اداره تعاون، کار و امور اجتماعی در شفت افتتاح شد و سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نیز راه‌اندازی شده و اسفند امسال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شفت نیز افتتاح می‌شود.

وی، درباره میزان اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان شفت، اذعان داشت: در طول چهار ماه اخیر بالغ بر 840 میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت حوادث شفت تخصیص یافته است و برای توسعه برنامه‌های روستایی بیش از 380 میلیون تومان اعتبار به دهیاری‌های شفت داده شد.

فرماندار شفت، با بیان اینکه شفت، محروم‌ترین شهرستان در استان است، خاطرنشان کرد: شفت نخستین شهرستان در گیلان است که بیشترین آمار بیکاری را دارد و در مدت سه ماهه اخیر از طرف صندوق مهر امام رضا (ع) بیش از دو میلیارد تومان به متقاضیان وام که یک سال در نوبت بودند تسهیلات پرداخت شد.

به گفته وی، در این مدت 210 نفر از متقاضیان وام خود اشتغالی دریافت کرده‌اند و یک‌هزار و 200 نفر نیز در نوبت دریافت این وام هستند.

شفیعی‌ثابت، خواستار مساعدت ویژه استاندار و مسئولان استان در تخصیص بیشتر اعتبار عمرانی به شفت شد و خاطرنشان کرد: مسئولان، شهرستان محروم شفت را مورد توجه بیشتر قرار دهند تا با اجرای پروژه‌های بهتر و کلان‌تر در شفت، مردم از امکانات رفاهی و وضعیت اقتصادی و معیشتی بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

انتهای پیام‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول