اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه همکار مصنوعات گرانبها در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: آزمایشگاه همکار در زمینه مصنوعات طلا در استان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی آزمایشگاه همکار مصنوعات گرانبها در آذربایجان غربی

 منصور جلایر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صلاحیت این آزمایشگاه توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی تایید شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های به عمل آمده از اصناف در سال گذشته، تصریح کرد: در یک سال گذشته از 938 مورد از مجموع اصناف استان به نوعی بازرسی و نمونه‌برداری کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اهداف دنبال شده از این بازرسی‌ها، افزود: تمام این اقدامات برای این منظور است که فروشندگان ملاک‌هایی که اداره کل استاندارد دارد را رعایت کرده باشند.

جلایر خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود مصنوعات گرانبها نیز از دیگر اهدافی است که در این بازرسی‌ها دنبال می‌شود.

وی بر لزوم استانداردسازی در صنعت طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: اجرای قانون و اجباری بودن اخذ پروانه استاندارد مصنوعات، کنار رفتن موانع تجارت در دنیا و لزوم حضور در بازارهای جهانی و افزایش رقابت بین تولید کننده‌ها از مزایای استاندارد در صنعت طلا و جواهر است.

این مسئول با اشاره به موفقیت کشورهایی همچون ترکیه، ایتالیا، امارات و هندوستان اعلام کرد: پایین بودن استخراج طلا در کشور و عدم طراحی توسط طلاسازها سبب شده تا ایران در این زمینه به توفیقات زیادی دست نیابد.

جلایر با اشاره به عیارهای رسمی کشور گفت: عیارهای رسمی کشور 18، 20 و 22 هستند که به ترتیب با 750، 833 و 916 نشان داده می‌شود و لازم است تا تمام تولید کنندگان طلا به این عیارها توجه داشته باشند و در تولیدات خود استانداردهای لازم را رعایت کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول