اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد عکاسی:

عکاسی صنعتی با اقتصاد جامعه رابطه مستقیم دارد

خبرگزاری فارس: یک استاد عکاسی گفت: ‌عکاسان حرفه‌ای به ویژه عکاسان صنعتی با اقتصاد جامعه رابطه مستقیم دارند.

عکاسی صنعتی با اقتصاد جامعه رابطه مستقیم دارد

سید احمد طاهرپور پیش از ظهر امروز در حاشیه تور عکاسی صنعتی مازندران درباره دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران با عنوان جهش اظهار داشت: ‌در برگزاری هر جشنواره، نخستین گام، آگاهی‌دادن به علاقه‌مندان است تا بدانند موضوع جشنواره چه جایگاهی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه عکاسی و فیلم‌سازی صنعتی در جامعه ناشناخته است، تصریح کرد:‌ نیاز است هنرمندان، شرکت‌ها و اربابان صنایع با این موضوع آشنا شوند.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که من سئوال می‌کنم چه کسانی در این امر، اقدام به حمایت کردند، متذکر شد:‌ از عوامل برگزاری این جشنواره سپاسگزاری می‌کنم و می‌دانم این حرکت می‌تواند در شناخت هنرمندان و عکاسان از فیلم و عکس صنعتی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ‌بعد دیگر برگزاری جشنواره این است که صنعتگران ما با شناسایی این ظرفیت و ارتباط با عکاسان صنعتی می‌توانند حوزه فعالیت خود را گسترش دهند.

طاهرپور با اشاره به اینکه ناآگاهی جامعه از شناخت این هنر بزرگ باعث می‌شود که صنعت ما آنگونه که باید معرفی نشده و گمنام می‌ماند، افزود:‌ چراکه صنعت ما آگاه به استفاده از این هنر هنرمندان این عرصه نیست و عکاسان صنعتی را هم نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه از برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی که یک حرکت بسیار فرهنگی صنعتی است استقبال می‌کنم، یادآور شد:‌ از آنجایی که عکاسی صنعتی نسبت به سایر رشته‌های عکاسی از محبوبیت کمتری برخوردار است یکی از دلایلی که این رشته مهم در بین عکاسان و صنعتگران ناشناخته مانده، ناآشنا بودن هنرمندان و صنعتگران نسبت به یکدیگر و همچنین محدود بودن منابع و دسترس نبودن اطلاعات برای عکاسان است.

این استاد عکاسی نبودن جشنواره‌های این‌چنینی را مهم‌ترین علت مغفول ماندن فیلم و عکس صنعتی برشمرده و گفت:‌ عده معدودی که در این جشنواره‌ها فعالیت دارند علاوه بر اینکه ناشناخته هستند، محلی هم برای عرضه و معرفی هنر خود ندارند.

طاهرپور متذکر شد:‌ عکاسان حرفه‌ای به ویژه عکاسان صنعتی با اقتصاد جامعه رابطه مستقیم دارند.

وی اذعان داشت:‌ در کشورهای پیشرفته و صنعتی به همان اندازه‌ای که اقتصاد این کشورها علاوه بر اینکه با گستردگی و پیچیدگی با افزونی همراه است، تقاضای عملی کار عکاسان هم به خوبی احساس می‌شود.

به گزارش فارس، دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش 25 تا 28 اردیبهشت ماه همزمان با تهران در چهار شهر ساری، نوشهر، آمل و بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول