به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهود حقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عکاس صنعتی در یک محیط صنعتی و یا برای اهداف صنعتی گرفته میشود.
موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغی ایران ادامه داد: اهداف صنعتی میتواند صرفا نمایش صنعت برای مستند کردن و ایجاد سوابق و یا تبلیغات برای آن صنعت باشد.
حقی در رابطه با نقش عکاسان در مغفول ماندن بخش عکس صنعتی، تصریح کرد: عکاسی، کاری جوانپسند است.
وی با بیان اینکه جوان به علل کاری اغلب دوست دارد که به ظواهر و زیباییها بپردازد، گفت: این خصیصه جوان بودن موجب شد بیشتر عکاسان به دنبال عکس از چیزهای جذاب باشند.
حقی با اشاره به اینکه عکاس صنعتی باید فردی باشد که احساس میکند صنعت زیباست، بیان داشت: در غیر این صورت، عکاسان جوانتر ترجیح میدهند از طبیعت و دیگر زیباییها عکاسی کنند.
موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغی ایران خاطرنشان کرد: در عکاسی صنعتی گاهی مجبور هستیم از درون زشتیها، زیبایی خلق کنیم و این بخش کار موجب شده تا عکاسی صنعتی نسبت به دیگر شاخههای عکاسی، کاری سختتر باشد.
وی با بیان اینکه عکاس صنعتی اغلب اوقات در محیط پر سر و صدا، کثیف و آلوده قرار دارد که بخشی از کار اوست، متذکر شد: فعالیت در بخش عکاسی صنعتی، افراد سختتری را میطلبد و تعداد این افراد هم هر روز کمتر میشود.
حقی عنوان کرد: در همه نقاط دنیا، امروز تعداد افرادی که پیه سختی را به تن بمالند رو به کاهش است.
وی درباره مرز عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغی، ابراز داشت: این مرز را کارفرما تعیین میکند و کارفرما با نگاه خود به کار یک عکاس میتواند انتخاب کند که عکس صرفا صنعتی، هم جنبههای تبلیغاتی و یا صرفاً تبلیغاتی باشد.
موسس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغی ایران خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که تولیدات صنعتی و تکنولوژی قدم در ساحت هنر میگذارند، مشخص کردن مرز عکاسی صنعتی و تبلیغی مشکل شده است.
حقی در پایان اذعان داشت: تولیداتی داریم که هنرمندانه ساخته میشوند و اینجا کشیدن مرز بین هنر و صنعت سخت بوده و نمیتوان مرزی مشخص کرد.
انتهای پیام/ن20/چ3000