اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

کاهش 70 درصدی تخلفات محرز انتخاباتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از کاهش 70 درصدی تخلفات محرز انتخاباتی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل خبر داد.

کاهش 70 درصدی تخلفات محرز انتخاباتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشستی با دو نامزد راه یافته به مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستانهای اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین اظهار داشت: این کاهش نشان‌دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم و اقبال عمومی به نظم و امنیت اجتماعی است که ما در همین اثنا توانستیم انتخاباتی سالم را در 12 اسفند شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات نیز شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی چه از سوی کاندیداها و چه از سوی طرفداران آنها بودیم، افزود: امروز در اردبیل این ظرفیت در بین مردم فراهم شده تا با پذیرفتن اندیشه‌های متفاوت زمینه حضور سلایق متفاوت را فراهم کنند.

فرماندار اردبیل با تاکید بر رعایت قانون از سوی دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین ابراز داشت: این موضوع به طور یقین به پررنگ شدن و حضور حماسی مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز کمک می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: اهمیت برگزاری باشکوه این مرحله از انتخابات مجلس نهم نه تنها از مرحله اول کمتر نیست بلکه آرای بیشتر برای فردی که به عنوان سومین منتخب مردم این حوزه راهی مجلس نهم خواهد شد او را در انجام وظایف قانونی محوله و خدمتگزاری به مردم دل‌ گر‌م‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات در مقام مقایسه با مرحله مشابه در دوره‌های گذشته نیز دارای اهمیت زیادی است و در واقع در قانون، مرحله دوم در چنین شرایطی در انتخابات برای این پیش‌بینی شده است که نماینده مردم با پشتوانه آرای بالاتر در مجلس حضور یابد و در حوزه انتخابیه خود گام موثرتری در راه پیشرفت و آبادانی منطقه و رفع مشکلات مردم بردارد.

اکبری بیان داشت: در مرحله اول با ابتکار فرمانداری اردبیل ترتیبی اتخاذ شد تا ساکنان محله‌های گوناگون شهرهای این حوزه به همراه اهالی روستاها بتوانند از نزدیک با نامزدان ارتباط چهره به چهره داشته باشند و با دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنان آشنا شوند.

این مسئول با اشاره به برگزاری 360 نشست نامزدها با مردم و سخنرانی آنان در مرحله اول گفت: کاهش تخلف‌های محرز انتخاباتی، برقراری نظم، انضباط و امنیت بر فضای عمومی، تایید صحت برگزاری انتخابات در هفته اول بعد از 12 اسفند از سوی شورای نگهبان از جمله امتیازها و محاسن برگزاری مرحله اول نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین بود.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب شده مجریان و امانتداران آرای مردم در مرحله دوم انتخابات نیز آماده‌تر و هماهنگ‌تر از گذشته بار سنگین این مسئولیت خطیر را برعهده بگیرند تا به امید خداوند متعال شاهد انتخاباتی سالم و فزونی روزافزون سربلندی و عزت مردم منطقه در این عرصه مهم باشیم.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بر بی‌طرفی هیئت اجرایی و متولیان برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه تاکید کرد و افزود: پرهیز از مداخله بر له و یا علیه نامزدان، برگزاری انتخابات در تعاملی مثبت و بدون ایجاد جو التهاب، تاکید بر اهمیت اجرای قانون و جلوگیری از تخریب و هتک حرمت نامزدان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست دو نامزد راه یافته به مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین نیز نظرها و پیشنهادهای خود را در چارچوب قانون و ضوابط انتخابات به هیئت‌های اجرایی و نظارت مطرح کردند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول