اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی کرمان:

قطب علم ورزش در جنوب‌شرق هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: با توجه به برنامه‌های علمی صورت گرفته می‌توان کرمان را قطب علمی ورزش در جنوب‌شرق کشور نامید.

قطب علم ورزش در جنوب‌شرق هستیم

منصور صاحب‌الزمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به طور معمول دانشکده تربیت‌بدنی همواره یکی از دانشکده‌های خوب دانشگاه باهنر کرمان بوده است و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدا تا کنون می‌توان گفت پایه‌های خوبی در تخصصی شدن ورزش و همچنین فعالیت‌های مختلف علمی در این راستا صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین ویژه‌گی‌های متمایز شدن این دانشکده نسبت به سایر دانشکده‌ها، اعمال قانون و مقررات، نظم، سخت‌گیری در تدریس و قائم نبودن به فرد است.

صاحب‌الزمانی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این دانشکده در سال گذشته گفت: کار به اتمام رسیدن پروژه ساختمان تربیت‌بدنی در پردیس افضلی‌پور یکی از اولویت‌های کاری دانشگاه در سال 90 بود که تقریبا مراحل پایانی خود را پشت سر گذاشته و به زودی بخش کارشناسی دانشکده به آن محل منتقل می‌شود، البته تحصیلات تکمیلی دانشکده در محل فعلی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی بیان داشت: یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته تلاش برای ایجاد مقطع دکترا با گرایش آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی در این دانشکده بوده است که با اتمام مراحل اداری آن در سال جاری این مقطع نیز به بخش تحصیلات تکمیلی اضافه می‌شود و تلاش می‌کنیم تا گرایش بیومکانیک ورزشی در مقطع ارشد را نیز در سال جاری به کادر خود اضافه کنیم.

صاحب‌الزمانی عنوان کرد: راه‌اندازی دو مجله علمی ترویجی تا دو ماه آینده با موضوعات علوم زیستی و علوم انسانی در ورزش یکی دیگر از اقدامات مهم این دانشکده در سال جاری است که مقدمات آن در سال گذشته پی‌ریزی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه پژوهشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در کشور به سطح پژوهشگاه ارتقا یافت، باید پژوهشکده‌هایی در سطح استان‌ها تشکیل شوند تا بال‌های علمی آن باشند، لذا با توجه به توانایی‌های موجود دانشکده تربیت‌بدنی کرمان در رابطه با علم ورزش در سطح کشور قرار است در این راستا با همکاری اداره ورزش و جوانان استان، پژوهشکده تربیت بدنی را در آینده‌ای نزدیک در کرمان راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: برنامه‌های تشکیل این پژوهشکده در هسته‌های علوم زیستی و علوم انسانی در ورزش، طرح‌ریزی شده و با انجام شدن مراحل اداری آن می‌توانیم درآینده به فعالیت‌های مهم علمی و پژوهشی بیشتری در کرمان بپردازیم.

صاحب‌الزمانی تصریح کرد: از جمله اقدامات کوتاه مدت ما در سال گذشته راه‌اندازی گرایش‌های مختلف در پردیس بین‌المللی سیرجان و همچنین راه‌اندازی بخش تربیت‌بدنی عمومی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده است.

وی گفت: با توجه به این فعالیت‌ها می‌توان گفت در راستای تحقق بخشی به اهداف علمی ورزش در کشور گام‌هایی خوبی برداشته و امروز به قطب علم ورزش در جنو‌‌ب‌شرق کشور تبدیل شده‌ایم که این امر جز با تلاش و همت اساتید و دانشجویان دانشکده محقق نشده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول