اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

سرانه ورزشی در اردبیل ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های امسال اداره کل ورزش و جوانان استان توجه جدی به افزایش سرانه ورزشی در جای‌جای اردبیل است.

سرانه ورزشی در اردبیل ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در جلسه هیئت‌های ورزشی در اردبیل اظهار داشت: در این زمینه هم در بعد فیزیکی و هم تجهیز و به کارگیری امکانات و لوازم مناسب ورزشی در اماکن و فضاهای ورزشی اقدامات لازم آغاز شده و امسال با تأمین اعتبار ملی و استانی شاهد ارتقای این شرایط می‌باشیم.

وی با اعلام این‌که 4 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی ملی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی اختصاص یافته بود، گفت: 3 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات عمرانی استان در این زمینه اختصاص یافته بود که تلاش می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال مالی بخش عظیمی از این اعتبارات را جذب و در پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.

پازاج تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های امسال است تا بتوانیم طرح‌های مصوب سفرهای چهارگانه رئیس جمهور را که در مناطق مختلف در حال احداث است، تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

این مسئول نمونه این پروژه‌ها را مربوط به پیست دو و میدانی علی دایی اردبیل و شش سالن تخصصی ورزشی در نقاط مختلف استان اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی در استان به ازای هر شهروند اردبیلی 64 صدم متر مربع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 110 سالن ورزشی سرپوشیده در این استان وجود دارد که مساحت آنها بالغ بر 13 هزار متر مربع است و تعداد 9 باب اماکن ورزشی سرپوشیده و استخر نیز در جای‌جای استان اردبیل به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل مساحت اماکن ورزشی روباز استان را نیز 650 هزار متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: در استان اردبیل بالغ بر 75 زمین خاکی، سه زمین آسفالت و ده‌ها زمین ورزشی محلات وجود دارد که علاقمندان می‌توانند از این فضاها استفاده کنند.

پازاج با قدردانی از تلاش هیئت‌های ورزشی به عنوان اصلی‌ترین متولیان پیشرفت و ترقی ورزش گفت: هیئت‌های ورزشی استان نقش اساسی را در توسعه و ترویج ورزش حرفه‌ای و آماتور دارند به طوری که در سطح استان 515 هیئت ورزشی فعال هستند که 46 هیئت در شهر اردبیل مستقر است.

وی ضرورت فعال بودن تمام هیئت‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تعداد 17 هیئت فعال را با اولویت رشته‌ها و کسب مدال‌ها ارتقا داده و رقم آنها را افزون کنیم.

پازاج در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌جاری میزان اعتبارات هزینه‌ای استان در بخش ورزش و جوانان یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که ما سعی کردیم بین هیئت‌های ورزشی به گونه‌ای توزیع کنیم تا اسباب توسعه و پیشرفت نسبی آنها به وجود آید.

وی اضافه کرد: فرآیند فعالیت‌های ما در رشته‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد تا کسب مدال‌ها و افتخارات ملی، جهانی، المپیکی و بین‌المللی در اولویت و هدف‌گذاری اصلی قرار گیرد تا بتوانیم خواسته و مطالبه مردم را از ورزش برآورده کنیم.

این مسئول بیان کرد: در قبال تخصیص بودجه به هیئت‌ها انتظار می‌رود سطح قهرمانی در رشته‌های مختلف افزایش یافته و قهرمانان جدیدی به جامعه ورزشی معرفی شوند وگرنه هیئت‌های غیرمنفعل تعطیل و به انجمن تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول