اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان:

سهم استان اصفهان از صادرات سنگ 5 درصد بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های صنعت سنگ کشور در سال گذشته کم‌تر از پنج درصد محصولات خود را صادر کرده که این آمار در سطح کشور نیز بسیار ناچیز است.

سهم استان اصفهان از صادرات سنگ 5 درصد بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد دفاعی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و معضلات سنگ استان با اشاره به وضعیت صنعت سنگ بیان داشت: صنعت سنگ در کشور با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، اما به دلیل عدم پیشرفت ماشین‌آلات کیفیت سنگ مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 5 تا 6 میلیون خانوار از این صنعت ارتزاق می‌کنند و در حال حاضر مشکلات ساختاری و قانونی، بزرگ‌ترین مشکلی که کمر این صنعت را شکسته است.

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان اضافه کرد: وضع پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده موجب شده که مشتری به سوی خرید اجناس چینی روی آورد.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولان زمانی به فکر یک واحد صنعتی می‌افتند که آن واحد تعطیل شده است، افزود: اگر به مدت پنج سال مواردی از قبیل بیمه، مالیات و قوانین سخت را از دوش این صنعت بردارند، صنعت سنگ پنج برابر میزان موجود اشتغال ایجاد می‌کند.

دفاعی از فعالیت دوباره واحدهای سنگ از 9 ماه گذشته خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه واحدهای تولید سنگ چند ماهی است بعد از یک برهه زمانی فعالیت خود را از سر گرفته، تنها 70 درصد از واحدهای تولیدی سنگ استان با 25 تا 30 درصد توان خود کار می‌کنند و اگر مشکلات موجود ادامه داشته باشد، این توان نیز از دست می‌رود.

وی گفت: با ورود کشورهای چین، یونان و هند به بازار سنگ و با وجود موانعی که بر سر راه تولیدکننده بود، ایران به تدریج بازارهای خود را از دست داد و در حال حاضر نیز فکر تولیدکننده آن‌قدر درگیر مسایل حاشیه‌ای شده است که کم‌تر به ابتکار عمل دست می‌زند.

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان تصریح کرد: به علت عدم دریافت گمرک در زمینه واردات سنگ از کشور چین در حالی که کیفیت محصول پایین بوده اما واردات آن به کشور راحت و به صورت قاچاق انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در سال گذشته کم‌تر از پنج درصد محصولات خود را صادر کرده اما این آمار در سطح کشور نیز بسیار ناچیز است.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته علاوه بر حضور شرکت‌های داخلی و شرکت‌هایی از کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه و یونان از 11 تا 15 اردیبهشت‌ماه 91 طی ساعات بازدید 15 تا 22 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول