اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی مطرح کرد

فراهم کردن زمینه برگزاری ازدواج‌های اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: مجالس عروسی باید مطابق با نظر اسلام بوده و زمینه ازدواج‌های اسلامی را فراهم کنیم.

فراهم کردن زمینه برگزاری ازدواج‌های اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام محمد محمدی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کاکی گفت: روز دوم اردیبهشت ماه سالروز شورای عالی انقلاب فرهنگی است که فوائد زیادی را در بحث‌های دانشگاهی، فرهنگی، عمومی و تخصصی داشته است.

امام جمعه کاکی افزود: جلوه درخشان فرهنگ تمدن بی‌نظیر اسلامی ایران مردم هستند یعنی مردم هستند که این فرهنگ را شکل داده‌اند و این فرهنگ اسلامی را پذیرفته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاکی اضافه کرد: از صدر ورود اسلام به ایران مردم ایران در پذیرش این فرهنگ آسمانی موفق بوده‌اند و همین هم موجب حفظ وحدت و یکپارچگی و زندگی توأم با استقلال و عزت برای مردم ما بوده است.

وی ادامه داد: بحث فرهنگی دامنه گسترده‌ای دارد در حال حاضر ما با چند مسئله مواجه هستیم که یکی از این موارد احیاء فرهنگ است.

امام جمعه کاکی گفت: برخی از فرهنگ‌های سنتی اصیل منطقه شاید به فراموشی سپرده شده باشد.

وی افزود: برخی اوقات سخن از اصلاح فرهنگ است، بسیاری از چیزهایی که فرهنگ نیست به عنوان فرهنگ تلقی شده است که این فرهنگ یا باید اصلاح و یا حذف شود.

محمدی گفت: به عنوان مثال در بحث ازدواج اسلامی باید ایجاد انگیزه کرد، باید با ایجاد سوالاتی مثبت وارد و نباید از موضع تهدید وارد شد مثلاً در بحث پخش موسیقی در عروسی باید جایگزین تعریف کرد، باید چند مولودی خوان از افراد قوی در مجالس حاضر شده و با تفکیک جنسیت اشعاری خوانده شود و باید عروسی مطابق با نظر اسلام باشد.

امام جمعه کاکی افزود: امروز چیزی بنام شبیخون و تهاجم فرهنگی مطرح نیست، امروز جنگ فرهنگی مطرح است یعنی ناتوی فرهنگی. امروز بحث ناتوی فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از ناتوی فرهنگی، ناتوی نظامی بود که برای از بین بردن شوروی و تک قطبی کردن جهان به کدخدایی آمریکا بود.

محمدی یادآور شد: در سال 1991 کشورهای اروپایی و پاره‌ای از کشورهای آسیایی همت کردند و آمریکا را بعنوان رئیس قرار داده و اتحاد جماهیر شوروی را از بین بردند ولی ناتو متوجه شد که مرز جغرافیایی مقابل کدخدایی نبوده است بلکه اندیشه مقابل این بوده است.

امام جمعه کاکی گفت: ناتوی فرهنگی که مقام معظّم رهبری در سال 1385 در دانشگاه سمنان مطرح کردند اما عده‌ای هم به این مسئله توجه نکردند و مسئله دوم ثبت و شناسایی مسائل فرهنگی و اجتماعی و بررسی آنها و مسئله سوم نیز تعامل و هماهنگی بخش است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول