اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان بالاترین نسبت ازدواج در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در سیستان‌وبلوچستان 20 است که بالاترین نسبت در کشور را دارا است.

سیستان‌وبلوچستان بالاترین نسبت ازدواج در کشور را دارد

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه میزان ازدواج و طلاق ثبت شده استان اظهار داشت: در سال 1390 تعداد 28 هزار و 599 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد 14 هزار و 377 واقعه مربوط به ازدواج شهری و تعداد 14 هزار و 222 واقعه مربوط به ازدواج روستایی است.

وی افزود: میزان خام ازدواج در استان در این مدت برابر با 11 در هزار نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیشترین ازدواج در مردان در گروه سنی 20 تا 24 سال و در زنان در گروه سنی 15 تا 19 سال بوده است.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: در این مدت میانگین سن ازدواج مردان 25.3 سال و زنان 20.8 سال بوده است.

وی گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان 20 که بالاترین نسبت در کشور را داراست که بر اساس این شاخص در استان به ازای هر 20 ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان یادآور شد: در اجرای طرح ثبت ازدواج‌های معوقه که از ابتدای سال 1388 از سوی این اداره کل آغاز شده تا پایان سال 1390 تعداد 54 هزار و 601 واقعه ازدواج ثبت شده است که 44 هزار و323 واقعه مربوط به ثبت ازدواج‌های معوقه در روستاهای استان بوده است.

زاهدی‌نیا در ادامه در زمینه میزان واقعه طلاق در استان نیز گفت: در سال 1390 تعداد یک‌هزار و 408 واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است که یک‌هزار و 101 واقعه مربوط به مناطق شهری و 307 واقعه مربوط به مناطق روستایی است.

وی افزود: میزان طلاق در این مدت 0.5 در هزار نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: همچنین در سال 1390 در مقایسه با سال قبل که تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان یک‌هزار و 744 واقعه بوده، 19 درصد کاهش در تعداد کل طلاق به وجود آمده است.

زاهدی‌نیا اضافه کرد: در بررسی از گروه‌های سنی زوجین در طلاق‌های انجام شده در استان در می‌یابیم که در 66 درصد طلاق‌ها، زنان زیر 30 سال سن داشته‌اند و در 48 درصد طلاق‌ها، مردان زیر 30 سال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین طلاق‌ها برای مردان در گروه سنی 29-25 سال و برای زنان در گروه سنی 24-20 سال صورت پذیرفته است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان افزود: از لحاظ طول زندگی مشترک نیز در 47 درصد طلاق‌های ثبت شده در استان طول زندگی مشترک کمتر از پنج سال بوده است. 

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول