اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته رخ داد

رشد 9 درصدی ازدواج جوانان قمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم از رشد 9 درصدی ازدواج جوانان قمی در سال 90 خبر داد.

رشد 9 درصدی ازدواج جوانان قمی

ولی‌الله عسکری امروز در گفت‌‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به رشد ازدواج جوانان قمی در سال گذشته بیان کرد: تعداد 13 هزار و 700 واقعه ازدواج در سال 90 در استان قم به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.29 درصد افزایش داشته است.

وی به بیشترین آمار ازدواج اشاره و بیان کرد: سال گذشته بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی 20 تا 24 سال رخ داد که تعدادشان به پنج هزار و 628 نفر می‌رسد.

عسکری افزود: دو هزار و 472 واقعه طلاق سال گذشته در استان قم به ثبت رسیده است که دو هزار و 440 مورد از آن مربوط به حوزه شهری و 32 مورد مربوط به حوزه روستایی است.

وی افزود: تعداد 266 مورد طلاق در اردیبهشت ماه و 156 مورد در تیر ماه رخ داد که این ماه‌ها به ترتیب بیشترین و کمترین آمار طلاق ثبت شده را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم به مقایسه میزان ثبت ولادت در سال 90 نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته پرداخت و گفت: تعداد 21 هزار و 80 واقعه ولادت در استان قم به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.78 درصد افزایش داشت.

وی به تبیین بیشترین و کمترین آمار ثبت ولادت در سال گذشته پرداخت و گفت: بیشترین ولادت در شهریور ماه با فراوانی هزار و 974 مورد و کمترین ولادت در اردیبهشت ماه با فراوانی هزار و 500 مورد در قم به ثبت رسید.

عسکری تصریح کرد: در استان قم در سال 90 تعداد پنج هزار و 92 واقعه فوت به ثبت رسید که از این تعداد فوت ثبت شده 4 هزار و 806 مورد در مناطق شهری و 286 واقعه در مناطق روستایی رخ داده است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول