اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال آستارا خبر داد

کاهش ازدواج در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال آستارا از کاهش بی‌سابقه ازدواج در این شهرستان مرزی خبر داد.

کاهش ازدواج در آستارا

ابراهیم لقمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به مهم‌ترین آمار واقعه چهارگانه فوت، ولادت،ازدواج و طلاق در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته تعداد 903 فقره ازدواج و 185 مورد طلاق در آستارا به ثبت رسیده است.

به گفته وی، در بحث ازدواج هفت درصد و طلاق دو درصد نسبت به سال 89 کاهش داشته است.

این مسئول، تعداد ولادت را یک‌هزار و 896 فقره و وفوت ثبت شده را 516 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت 12 مورد فوت اتباع خارجی در آستارا به ثبت رسیده و تعداد چهار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان نیز با مردان آستارایی ازدواج کرده‌اند.

وی، در باره فراوانی انتخاب  نام‌ها از طرف خانواده‌های آستارایی، تصریح کرد:در بین پسران امیرعلی،امیرمحمد،امیر رضا، امیرحسین،ابوالفضل و محمد طاها و در بین دختران نیز هستی، ستایش، فاطمه، سناو یسنی بیشترین نام‌هایی هستند که در سال 90 برای نوزادان آستارایی شناسنامه صادر شده است.

لقمان، راهبردها و سیاست‌های اجرایی سازمان ثبت احوال کشور را طرح به‌هنگام‌سازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور دانست و ابراز کرد: این به‌هنگام‌سازی با ثبت به موقع دو واقعه ولادت و فوت  انجام می‌شود.

وی، مهلت قانونی برای ثبت واقعه ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را حداکثر 15 روز ذکر کرد و یادآور شد: ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات نیز حداکثر 10 روز است.

رئیس اداره ثبت احوال آستارا افزود: اگر در مدت 10 روز این دو واقعه ثبت نشود پیگرد قانونی دارد و شهروندان باید در موعد مقرر به اداره ثبت احوال آستارا مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول