اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان خبر داد

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پس از سفر رهبری به استان تاکنون 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح استان انجام شده است.

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی یکشنبه شب در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌جاری اظهار کرد: استفاده درست از ظرفیت‌های بالقوه موجود به ویژه در بخش معادن یکی از سیاست‌های کاری این سازمان برای تحقق شعار امسال است.

وی حمایت از تولید و مصرف‌کننده را از دیگر سیاست‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: ضمن بهره‌برداری و استحصال از معادن استان، فرآوری و تولید را نیز در برنامه داریم چرا که فرآوری اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد و در رونق اقتصادی منطقه نیز موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه این جلسه حمایت از تولیدات داخلی را از وظایف اصلی مسئولان دولتی دانست و بر فراهم کردن بسته‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد.

* طرح‌های صنعتی و تولیدی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند

شاه‌غیبی به تشکیل ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری شرق و غرب در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ستاد به منظور حمایت از طرح‌های صنعتی و تولیدی استان‌های شرقی از جمله خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه در غرب کشور تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب این برنامه برای نخستین بار در کشور در استان‌های مذکور از طرف دولت بیمه شده و تا 10 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه با اشاره به اینکه 70 هزار واحد صنفی دارای پروانه و 290 تعاونی در استان وجود دارد، اظهار کرد: استان کردستان در حال حاضر کمبود سرمایه‌گذار ندارد و این امر به برکت دستاورد سفر پر خیر مقام معظم رهبری به استان است که سیل عظیم سرمایه‌گذاران به کردستان پس از این سفر معنوی سرازیر شده است.

شاه‌غیبی در پایان بر نهادینه کردن فرهنگ خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی در بین مردم به عنوان مصرف‌کننده تاکید و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و ان‌جی‌اوها در کنار بخش‌های دولتی باید برای حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه ایرانی تلاش و امکانات استان را شناسایی کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول