اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران:

800 میلیارد تومان برای توسعه زباله‌سوز‌ها در کشور اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران (سابا) از اختصاص بیش از 800 میلیارد تومان برای توسعه زباله‌سوز‌ها و پسماند در کشور خبر داد.

800 میلیارد تومان برای توسعه زباله‌سوز‌ها در کشور اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یوسف آرمودلی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی مدیریت پسماند در محل سالن صبای صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی اظهار داشت: با اختصاص این مبلغ بسیاری از مشکلات موجود در کشور در زمینه پسماندها برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید انرژی پاک از پسماندهای مختلف از جمله مهم‌ترین رویکرد‌های مسئولان ذی‌ربط است، افزود: باید این رویکرد در تمام نقاط کشور توسط مسئولان شهری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا بیش از 15 هزار مگاوات برق از محل پسماندها و زباله‌ها به وجود می‌آید، تصریح کرد: 67 درصد از این میزان برق به وسیله زباله‌سوزها در کشورهای مختلف به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر اکثر شهرهای ایران نیازمند به دستگاه زباله‌سوز هستند.

آرمودلی ظرفیت ایران برای تولید برق از محل پسماند را بیش از 400 مگاوات دانست و بیان کرد: با وجود کم بودن این مقدار اما تأثیرات بسیار مناسبی را بر محیط زیست خواهد گذاشت.

وی با اشاره به خرید برق بخش خصوصی فعال در این عرصه توسط سازمان انرژی‌های نو ایران بیان کرد: در همین راستا مبلغ یک‌ هزار و 300 ریال به ازای هر کیلووات ساعت در 20 ساعت از شبانه‌روز و 900 ریال به ازای هر کیلووات ساعت در چهار ساعت از شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران اعلام کرد: با این حال برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش نرخ خرید برق توسط این سازمان برای ارتقای انگیزه بخش خصوصی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: به همین منظور در آینده‌ای نزدیک این قیمت به بیش از 2 هزار ریال به ازای هر کیلووات ساعت می‌رسد.

آرمودلی عنوان کرد: وزارت کشور برای شهرداری‌های فعال در عرصه بازیافت و پسماند مبلغی بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حفظ محیط زیست پیرامون یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان انرژی‌های نو ایران است که در این راستا اقدامات قابل توجهی در سال‌های اخیر صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول