اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ـ 2

بودجه فرهنگی سال آینده 6 هزار میلیارد تومانی بسته می‌شود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس کل بودجه فرهنگی سال جاری را 5 هزار و 600 میلیارد تومان دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود بودجه فرهنگی سال آینده 6 هزار میلیارد تومان باشد.

بودجه فرهنگی سال آینده 6 هزار میلیارد تومانی بسته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید‌رمضان شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به طور مستقیم در عزل و نصب‌های مدیران دخالتی ندارم، اظهار داشت: دولت اصولگرا است و در عزل و نصب مدیران از نماینده‌های اصولگرا نظر می‌گیرند و ما اعمال نظر می‌کنیم.

* به شایسته‌سالاری اهمیت می‌دهیم
وی یادآور شد: ما به شایسته‌سالاری اهمیت می‌دهیم، در دولت احمدی‌نژاد مدیرانی هستند که سابقه اصولگرایی ندارند ولی مدیر هستند.
شجاعی با اشاره به اینکه اگر جایی احساس شود حق مدیران ساروی در حال ضایع شدن است ورود می‌‌کنیم، تصریح کرد: دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها ندارم.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مرحوم کردان پشتوانه سیاسی و معنوی یک کشور بود، بیان داشت: وجود مرحوم کردان در راس سازمان‌ها و وزارت کشور آثار ماندگاری داشت و پشتوانه محکمی در حمایت از اصولگرایان کل کشور بود که این خلاء در استان و کشور محسوس است.
 
* شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت مردم را افزایش می‌دهد
وی با تاکید بر اینکه اگر جریان اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کنند فضا برای مشارکت بیشتر می‌شود، گفت: حضور چهار اصلاح‌طلب در حوزه انتخابیه ساری مطرح است که این مسئله مقدمه‌ای برای انتخاباتی پرشور است.
شجاعی نمره مجلس هشتم را قابل قبول دانست و ابراز داشت: رهبری از موضع‌گیری‌های مجلس در عرصه‌های داخلی رضایت دارند زیرا قوانین وضع شده ضرورت جامعه است.
 
* خانه ملت تلاش در اجرای قوانین دولتی دارد
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعامل بین دولت و مجلس قابل قبول است و خانه ملت تلاش در اجرای قوانین دولتی دارد.
وی درباره موفق نبودن صنعت گردشگری در مرکز مازندران گفت: مازندران به صورت خدادادی، قطب گردشگری شده است و ما به گردشگری‌بودن استان چیزی اضافه نکردیم.
شجاعی با اشاره به اینکه سالانه 300 نفر در دریای مازندران غرق می‌شوند، یادآور شد: تاکنون دریا متولی خاصی نداشت ولی به پیشنهاد من در برنامه پنجم سازمانی با عنوان توسعه سواحل شکل گرفت که به‌زودی این سازمان در استان‌هایی که دریا دارند تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان توسعه سواحل با تعریف شدن اعتبار می‌تواند خدمات تفریحی توریستی ارائه دهد.
 
* تعطیلی 9 ماه و خدمات 3 ماه به دولتی‌ها
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مجتمع‌های تفریحی توریستی استان در 9 ماه از سال بازده ندارند و هزینه صرف می‌کنند و تنها سه ماه در سال محل تفریح برای دولتی‌ها می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری دولت را مکلف کردیم تا با فروش مجتمع‌های تفریحی کنار ساحل ساری و مجتمع نفت محمودآباد، مبلغ  600 میلیارد تومان اعتبار اخذ شده را در اختیار استانداری قرار دهد تا در بخش‌های مختلف گردشگری به جمعیت مسافران استان خدمات‌رسانی شود.
وی مسجد فرح‌آباد ساری را ظرفیت مناسبی برای گردشگری و جذب توریسم دانست و گفت: مسجد فرح‌آباد، ابنیه تاریخی دوران شاه عباس کبیر است که قدمت 300 ساله دارد که سال گذشته 100 میلیون تومان و امسال50 میلیون تومان برای بازسازی و نگهداری آن اعتبار اختصاص داده شد.
 
* فضای اطراف مسجد فرح‌آباد نیازمند آزادسازی است
شجاعی تصریح کرد: فضای اطراف مسجد فرح‌آباد نیازمند آزادسازی است تا به خوبی شناسانده شود.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به اینکه غرب مازندران به دلیل نزدیکی دریا و جنگل فضای بهتری را برای جذب توریسم در خود ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات‌ها موجب شد گردشگری غرب مازندران رونق یابد.
 
* 30 درصد مصوبات سفر در ساری اجرایی شد
وی با اشاره به اجرای مصوبات سه سفر دولت در مازندران گفت:  30 درصد مصوبات سه سفر دولت در مرکز مازندران انجام شد، بخشی از مصوبات سه سفر مطالعاتی بوده و بخش‌های اجرایی مانند پالایشگاه نفت، بیمارستان 320 تختخوابی، سایت اداری، گازرسانی از دامغان به ساری، مرکز همایش‌های بین المللی و بحث مهار زباله به انرژی از پروژه‌های مصوبات سه سفر رئیس جمهور به مازندران است که هنوز نهایی نشد.
شجاعی تصریح کرد: در سفر چهارم دولت به مازندران، پیگیر مصوبات اجرایی نشده سه سفر قبلی هستیم.
 
* عدم تخصیص کامل اعتبار و پیگیر نبودن مسئولان
وی دلیل عمده اجرایی نشدن مصوبات سه سفر هیئت دولت به مازندران را عدم تخصیص کامل اعتبارات پروژه دانست و گفت: برخی پروژه‌ها، مطالعاتی و احداث بود که مطالعه را به حساب مصوبه آوردند و از احداث خبری نیست.
شجاعی علت اجرانشدن مصوبات سفر دولت در مازندران را عدم پیگیری جدی مسئولان اعلام کرد و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور برای دیدار چهره به چهره با مردم خوب است.
 
* پیش‌بینی بودجه 6 هزار میلیاردی فرهنگی در سال 91
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم کل بودجه فرهنگی سال جاری را 5هزار و600 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بودجه فرهنگی سال 91، 6هزار میلیارد تومان باشد.
وی با بیان اینکه سفر سوم دولت با محوریت فرهنگی بوده است و باید توجه بیشتری به این امر می‌شد، ادامه داد: همین شاخص‌های فرهنگی اعلام شده، وصول کامل نشد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اعتبار شاخص فرهنگی مازندران را 60 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: تاکنون 12 میلیارد تومان از اعتبارات فرهنگی استان تخصیص یافت.
  
* 50 نماینده مجلس را اداره می‌کنند
شجاعی با اعلام اینکه50 نماینده، مجلس را اداره می‌کنند، بیان داشت: شش نماینده مازندرانی در عرصه ملی مجلس تاثیرگذارند و این ظرفیت برای استان مفید است.
این عضو مجلس با بیان اینکه مجلس هفتم قانون عفاف و حجاب را مصوب کرده است و21 دستگاه اجرایی در این امر دخیل هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید طرح دهند، رسانه‌های گروهی اطلاع‌رسانی کنند، وزارت بازرگانی از واردات اجناس خارجی جلوگیری کند و بعد از اینکه بازار از محصولات داخلی اشباع شد در صورت تخلف نیروی انتظامی وارد شود و به دستگاه قضایی ارجاع شود.
 
* دستگاه‌های متولی فرهنگی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند
وی با اشاره به اینکه سال قبل برای عملیاتی شدن فرهنگ عفاف و حجاب یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم، گفت: دستگاه‌های متولی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.
 
* کار بر زمین مانده در ساری زیاد است
وی با تاکید بر اینکه نماینده‌های ساری و میاندرود در مجلس فعالیت ملی و محلی انجام می‌دهند، تصریح کرد: مرکز مازندران را باید ویژه دید، کارهای بر زمین مانده زیادی است که باید تکمیل شود.
شجاعی با اشاره به اینکه معاون وزیر راه از کمربندی ساری بازدید کرد و اعتباری را برای تکمیل این محور در نظر گرفت، تصریح کرد: با برطرف شدن اشکالات فنی و تخصیص اعتبار در تکمیل و بهره‌برداری کمربندی ساری سرعت داده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نارسایی‌های فرهنگی و ورزشی ساری اشاره کرد و گفت: به دلیل نداشتن صنعت و اسپانسر خوب، تیم‌های ورزشی مرکز استان رشد نکردند.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول