اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادبودی به مناسبت سالگرد شهادت سردار طریق القدس

لباس خاکی بسیجی تن‌پوش دائمی سردار بصیر بود

خبرگزاری فارس: یکی از همرزمان شهید بصیر می‌گفت: سردار شهید بصیر به ندرت لباس فرم سپاه را می‌پوشید و بیشتر وقت‌ها لباس خاکی بسیجیان را بر تن داشت.

لباس خاکی بسیجی تن‌پوش دائمی سردار بصیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار حاج حسین بصیر را همه مازندرانی‌ها می‌شناسند.

وی در سال 1322 در شام غریبان عاشورایی حسینی در یکی از روستاهای فریدونکنار به دنیا آمد. این سردار دفاع مقدس  در سال 60 از اول فروردین تا پنجم تیرماه در مناطق مرزی ایران حضور داشت و در عملیات طریق القدس و فتح بستان شرکت کرد.

سردار شهید حاج حسین بصیر در هشتم بهمن سال 60 دوباره به جبهه اعزام شد و تا شهریور سال 62 به عنوان بسیجی به طور مستمر در جبهه‌ها حضور داشت.

یکی از همرزمان شهید بصیر می‌گفت: شهید بصیر به ندرت لباس فرم سپاه را می‌پوشید و بیشتر وقت‌ها لباس خاکی بسیجیان را بر تن داشت و در بیشتر جلساتی که با فرماندهان ارشد سپاه  داشت لباس خاکی بسیجی را بر تن می‌کرد و دلیلش برای پوشیدن لباس جنگ این بود که پسر حاج حسین لباس خاکی بسیجی را دوست دارد.

حاج حسین بصیر قبل از هر عملیات موهای سر و صورتش را اصلاح می‌کرد و نظرش این بود که عملیات سعی در صفای مستی و کعبه عشق است.

نقل است که روزی حاج بصیر از مادرش خواست به وی اجازه دهد بر سجاده‌اش دو رکعت نماز حاجت بخواند و پس از اتمام نماز به دعایش آمین بگوید.

مادرش با این درخواست حاج بصیر موافقت می‌کند، پس از اتمام دعا، حاج بصیر رو به مادرش می‌کند و می‌پرسد: مادر آیا می‌دانی دعایی که کردم چه بود؟ مادر گفت: حتما پیروزی رزمندگان.

حاج بصیر جواب داد: پیروزی رزمندگان جای خود ولی من از خدا طلب شهادت کردم و چون می‌دانم دعایت مانع شهادتم می‌شود و امروز خواستم آمین تو را برای شهادتم بشنوم.

مادر حاج بصیر در جواب گفت: پسرم من از شهادت تو باکی ندارم، همچنان که برادرت اصغر شهید شد و هادی در جبهه است. دوست دارم شما زنده باشید و برای امام و انقلاب دعا کنید.

حاج بصیر در سال 1366 در عملیات کربلای 10 در ارتفاعات برفگیر ماووت حضور داشت و سرانجام در دوم اردیبهشت ماه سال 1366 در شب عملیات کربلای 10 بر فراز ارتفاعات ماووت خمپاره‌ای بر سنگر او فرود آمد و حاج حسین بصیر در سن 45 سالگی بعد از هفت سال حضور مستمر در جبهه‌های نبرد به شهادت رسید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول