اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقتدی صدر:

شهید صدر برای احقاق کلمه حق قیام کرد

خبرگزاری فارس: داماد شهید صدر گفت: شهید صدر تنها برای احقاق کلمه حق علاوه بر منطقه عراق در سایر مناطق قیام کرد.

شهید صدر برای احقاق کلمه حق قیام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مقتدی صدر پیش از ظهر امروز در همایش «خون و قلم؛ اخترهای تابناک از آسمان بیداری» که به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله صدر در موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد، اظهار کرد: شهید صدر کتاب‌های فراوانی در زمینه علوم انسانی و اسلامی نوشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مرجع پرچم بلندی در برابر ظلم و ستم بر افراشت و عالم و مجاهدی برای همه ادیان بود.

داماد شهید صدر ادامه داد: وی به خاطر دستیابی به جایگاه و مقام، قیام نکرد بلکه رضای خدا را در قیام و نهضت خود در نظر داشت.

وی با بیان اینکه این مرجع به دلیل مصلحت شخصی قیام نکرد، گفت: اگر فردی بر اساس مصلحت شخصی و فردی قیام کند، جامعه خراب می‌شود، بنابراین باید برای ثمربخشی به قیام‌ها دست به دست یکدیگر داده و متحد باشیم.

صدر خاطرنشان کرد: این متفکر بزرگوار به نوشتن برای مبارزه اکتفا نکرد بلکه به مبارزه علنی و حضوری پرداخت و تنها برای احقاق کلمه حق علاوه بر ناحیه عراق، در سایر مناطق قیام کرد.

وی با بیان اینکه صورت و سیرت کامل این عالم را نمی‌توان با سخن توصیف کرد، گفت: خدا را شاکریم که این شخصیت بزرگوار را در بین ما قرار داد تا بتوانیم برای سعادت از وی الگوبرداری کنیم.

داماد شهید صدر یادآور شد: ما نمی‌توانیم مدعی شویم که این عالم را دوست داریم، مگر آنکه در مسیر و راه این عالم بزرگوار گام برداشته و در عمل این علاقه را ثابت کنیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول